نشانه های بیماری قلبی که ساده از کنارشان رد می شویم

به گزارش سیناپرس به نقل از travelsent، بیماری های قلبی اصلی ترین عامل مرگ و میر در دنیا به شمار می رود. افراد به اندازه کافی نمی خوابند، سخت کار می کنند، غذاهای ناسالم زیادی مصرف می کنند و در عوض ورزش و فعالیت بدنی کافی هم ندارند. بنابراین، بدن ما همواره سیگنال هایی را برای اعلام خطر ارسال می کند اما ما نسبت به آنها ناآگاه هستیم و گاهی هم اگر متوجه می شویم اما آنها را نادیده می گیریم. 

اختلالات و بیماری های قلبی از آن دست بیماری هایی است که نشانه هایی را بروز می دهد که در صورت مشاهده هر کدام از این علائم باید با پزشک مشورت کنید. 

خستگی

خستگی را نباید تنها به بهانه کم خوابیدن از آن گذشت. به گزارش سیناپرس،این حالت گاهی می تواند نشانه وضعیت قلبی بدن باشد. معمولا زمانی که حجم خون بدن کاهش می یابد ممکن است ایست قلبی اتفاق بیافتد. به گزارش سیناپرس، این باعث می شود قلب سخت تر کار کند که بافت قلب را طی روز و شب خسته می کند.

آیا برای شما پیش آمده که بدون دلیل خسته شده باشید؟ از آنجایی که خستگی دلایل مختلفی دارد بهتر است با مشاهده این علامت حتما به پزشک مراجعه کنید.

از حال رفتن

معمولا از حال رفتن پدیده ای عادی تلقی نمی شود و اگر این اتفاق در بازه های کوتاه مدت برای شما رخ می دهد به متخصص قلب مراجعه کنید. از حال رفتن بدون هیچ علت می تواند یکی از علل بیماری قلبی باشد. کاهش هوشیاری به دلایل مختلفی چون درد، کم آبی یا فعالیت بدنی سنگین رخ می دهد.به گزارش سیناپرس، کاهش فشار خون هم می تواند باعث از حال رفتن شما شود که به کاهش سطح اکسیژن خون می شود و باید در سریع ترین زمان به پزشک مراجعه کنید.

افزایش وزن سریع

تمام افرادی که به تازگی دچار اضافه وزن شده اند باعث به دنبال دلیل آن باشند که آیا به خاطر پرخوری یا بیماری قلبی افزایش وزن پیدا کرده اند. به گزارش سیناپرس، یکی از علائم بیماری قلبی تشکیل و تجمع آب در بدن است که باعث پف کردن بدن می شود که به دنبال آن وزن بدن افزایش می یابد. 

کاهش اشتها و حالت تهوع

از دیگر شاخص های بیماری قلبی ممکن است کاهش اشتها، تهوع و سوءهاضمه می شود. اگر این علائم را برای اولین بار تجربه کرده اید، بهتر است بیشتر مراقب باشید. دیگر اختلالات مانند التهاب روده نیز باعث بروز علائم مشابه می شود و همیشه نمی توان بیماری قلبی را مقصر دانست. بارداری هم علائم مشابهی دارد اما توصیه می کنیم حتما با مشاهده این علائم به پزشک مراجعه کنید.

ضربان نامنظم قلب

تپش قلب می تواند علل مختلفی داشته باشد. این حالت باعث افزایش آدرنالین یا تغییر خلق و خو می شود. اگر این تپش قلب را با بی نظمی ضربانی تجربه کردید، به پزشک مراجعه کنید. آریتمی درمان نشده می تواند منجر به سکته شود. 

سرفه مداوم

اگرچه سرفه های مداوم آزاردهنده هستند، بسیاری آن را نادیده می گیرند. باید بدانید که سرفه های طولانی مدت یکی از شاخص های ابتلا به بیماری قلبی است. به گزارش سیناپرس، زمانی که قلب تلاش می کند خون را به بدن برساند، ریه ها هم تحت تأثیر قرار می گیرند و سرفه های پی در پی ایجاد می شود. اگر سرفه می کنید، حواستان به رنگ خلط های گلویتان باشد. اگر خلط صورتی و سفید باشد باید به پزشک مراجعه کنید. اگر سرفه ها شب ها که دراز می کشید تشدید می شود، ممکن است نشانه بیماری قلبی باشد.

عرق سرد

عرق سرد یکی از نشانه های جدی است. تعریق روش عادی بدن برای تنظیم درجه حرارت بدن است. تعریق باعث سخت تر کار کردن قلب و پمپاژ بیشتر خون می شود. در صورت مشاهده تعریق سرد حتما به پزشک مراجعه کنید. عرق سرد همچنین می تواند نشانه عفونت، بیماری های عصبی یا بدخیمی در بدن باشد. 

پاهای تورم کرده

تورم پاها به ویژه در تابستان شیوع بیشتری دارد که پدیده ای آزادهنده است. تورم در پاها در حالت کلی می تواند نشانه مشکل قلبی باشد. این تورم یا ادم، به دلیل احتباس مایعات در بدن ایجاد می شود که پاها ازجمله نقاطی از بدن هستند که به دلیل دور بودن از قلب بیشتر دچار احتباس مایعات می شوند. اگر تورم به خودی خود از بین نرفته یا تشدید شود، باید به پزشک مراجعه کنید. 

التهاب لثه

التهاب لثه در حالت کلی نگران کننده نیست اما اگر این التهاب در دهان غیرقابل تحمل شده، حتما به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است علت بیماری قلبی باشد. به گزارش سیناپرس، این التهاب سقف دهان را دردناک می کند که علامت وجود میکروب در دهان است. این میکروب ها باعث تشکیل لخته های خونی می شود. 

خرخر کردن

بیشتر افراد از عارضه خرخر کردن خود مطلع نیستند و تنها اطرافیان می توانند به آنها خبر دهند که با چنین مشکلی مواجه اند. خرخر کردن در حالت کلی علامت وقفه تنفسی در خواب است. قلب پیش از شروع دوباره ضربان معمول خود، مدت کوتاهی می ایستد. بنابراین اگر دچار مشکل خرخر هستید به پزشک مراجعه کنید.
 

درد در اندام های فوقانی و دست ها

بیشتر افراد بر این باورند که اعمال فشار به اندام ها باعث بروز درد در بازوها و اندام های فوقانی می شود. اما این درد می تواند نشانه بیماری قلبی هم باشد. بسته به نقطه ای که این درد ایجاد می شود، پزشک می تواند بیماری قلبی را تشخیص دهد. به گزارش سیناپرس، گاهی این دردها در دست راست ایجاد می شود. گاهی برخی افراد که دچار حملات قلبی می شوند، درد در دهان و پشت را تجربه کرده اند. 

کوتاهی تنفس

چاقی عامل مهمی برای کوتاه شدن تنفس هاست. اگر با وجود این که کار سختی انجام نداده اید، ممکن است دچار حمله پانیک یا عصبی یا حمله قلبی شده باشید. وقتی راه های هوایی با سیستم قلبی و عروقی هماهنگ کار نمی کنند، ممکن است احتمال بیماری قلبی مطرح شود. به دلیل عدم وجود هوای کافی در ریه ها، تنفس در چنین شرایطی دشوار می شود. 

مترجم:پروانه غفاری
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا