گوگل نخستین فروشگاه فیزیکی خود را راه‌اندازی کرد

نخستین فروشگاه گوگل (Google Store) در محله‌ی چلسی نیویورک و در ساختمانی آغاز به‌کار کرده که دفتر نیویورک گوگل هم در آن قرار دارد و از سویی به فروشگاه اپل هم نزدیک است. انتظار می‌رود که فروش محصولات در این خرده‌فروشی از تابستان آغاز شود.

گوگل در گذشته هم گاهی خرده‌فروشی حضوری محصولات سخت‌افزاری خود را آزموده است و گاهی مردم با فروشگاه‌های موقت کوچک این امکان را داشتند که پس از اعلام محصولات جدید گوگل، آن‌ها را از نزدیک ببینند. اما به جز این، گوگل تا کنون برای فروش محصولات تنها به دیگر فروشگاه‌های حضوری و همچنین فروش آنلاین در وب‌سایت خود اعتماد کرده است.

اکنون به‌نظر می‌رسد که با اعلام آغاز به کار نخستین فروشگاه رسمی گوگل، با ایجاد فضایی که مردم می‌توانند برای بررسی محصولات و خدمات پشتیبانی به آن مراجعه کنند، گوگل کم‌کم قصد دارد رویکردی متفاوت نسبت به گذشته و مانند اپل را پیش بگیرد.

چنین اقدامی اگر طبق انتظار با گسترش تعداد فروشگاه‌ها همراه باشد، می‌تواند به گوگل در فروش محصولات خود کمک کنید زیرا این شرکت پیش از این بسیاری از روش‌های ممکن را برای در اختیار گذاشتن تجربه‌ی کاربری پیش از خرید، به مشتریان ارائه نکرده است.

بدین ترتیب مشتریان این امکان را دارد که محصولاتی مانند گوشی پیکسل (Pixel)، لپ‌تاپ پیکسل‌بوک (Pixelbook)، دستیار نست (Nest) و دیگر گجت‌های گوگل را مستقیما بررسی و خریداری کنند. علاوه بر این امکان خرید از فروشگاه آنلاین گوگل و تحویل گرفتن کالا در فروشگاه‌های حضوری هم وجود دارد. این فروشگاه‌ها همچنین خدمات پشتیبانی فنی دستگاه‌های این شرکت مانند تعویض نمایشگر ترک خورده‌ی گجت‌ها را ارائه می‌دهند.

تا کنون برخی از غول‌های فناوری مانند اپل (Apple)، در مدیریت و استفاده از فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود بهتر از بقیه عمل کرده‌اند. برای نمونه مایکروسافت (Microsoft) ماه ژوئن گذشته اعلام کرد که ۸۳ فروشگاه خود را برای همیشه تعطیل می‌کند زیرا فروش آنلاین این شرکت در حال افزایش است و مناسب‌تر می‌داند که به جای خرید در فروشگاه‌ها به مشتریان به صورت آنلاین خدمات ارائه کند.

اما با آغاز به کار خرده‌فروشی گوگل، این شرکت رویکرد متفاوتی را پیش گرفته و قصد دارد ضمن ارائه‌ی تجربه‌ی حضوری به مشتریان تمرکز بیشتری بر فروش سخت‌افزارهای خود داشته باشد. گوگل همچنین اعلام کرده که فروشگاه‌های این شرکت که در زمان همه‌گیری کرونا افتتاح می‌شوند، پروتکل‌های بهداشتی محلی و ملی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، الزام استفاده از ماسک و ضدعفونی کننده برای کارکنان و مشتریان را درنظر می‌گیرند.

منبع:دیجی کالامگ

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا