تعریف ۶۴ پروژه ملی تکمیل‌کننده زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری برنامه‌هایی ملی و جامع برای ارتقای حوزه سلامت در کشور تعیین کرده است که شامل تولید داروها، حد واسط‌ها و مواد اولیه دارویی، تولید واکسن‌های انسانی، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی می‌شود. اجرای کامل آنها ۷۷۴.۶ میلیارد دلار به درآمد ناخالص ملی می‌افزاید.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعتی دارویی نیز ۶۴ برنامه ملی تعریف کرده است تا با کمک این برنامه‌ها و با استفاده از ظرفیت دانشی و تخصصی دانش‌بنیان‌ها بتواند مواد صنعتی مورد نیاز تولید داروها را تأمین کند. این کار به ارتقای نظام بهداشت و درمان کشور کمک می‌کند. در صورت تأمین منابع، تا ۵ سال آینده یک هزار و ۱۰۰ میلیون دلار ارزش افزوده به اقتصاد کشور تزریق خواهد شد.

ایجاد مراکز فرمولاسیون

راه‌اندازی ۴ مرکز فرمولاسیون برای تولید مواد صنعتی دارویی یکی از این پروژه‌های ملی است که با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند به نتیجه خواهد رسید.

پیش‌بینی شده است که با اجرای کامل این ۴ پروژه ۵ ساله، یکصد میلیون دلار ارزش افزوده به بدنه اقتصادی کشور تزریق و برای ۸۰ نفر نیز اشتغال پایدار ایجاد شود.

تولید ۶۰ دارو و مولکول با کاربرد چندگانه از مواد پایه پتروشیمی

یکی دیگر از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این حوزه کمک به اجرایی شدن ۶۰ پروژه ملی در زمینه تولید ۶۰ دارو و مولکول با کاربرد چندگانه از مواد پایه پتروشیمی است. طرحی که پس از ۵ سال منجر به اشتغالزایی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر و جذب یک هزار میلیارد دلار ارزش افزوده خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا