موسیقی سنتی با ذائقه امروز مردم فاصله دارد

 نخستین جلسه کمیسیون موسیقی به ریاست دکتر حمید رضا نوربخش، مدیر عامل خانه موسیقی ؛دکتر ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و مهندس سوده صوفی، مسوول دبیرخانه کمیسیون ها برگزار شد.

گفتنی است، دیگر اعضای این کمیسیون حمید رضا عاطفی، رئیس کمیسیون کانون پژوهش خانه موسیقی؛ دکتر امیرعباس ستایشگر، آهنگساز و رئیس هیات مدیره مجمع صنفی ناشران آثار شنیداری،  دکتر هومان اسعدی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران؛ علیرضا جاوید مقدم، هیات مدیره کانون سازندگان ساز دراین جلسه حضور داشتند.

نوربخش با اشاره به کاهش تقاضا و تمایل مردم به موسیقی سنتی، گفت: در حال حاضر با توجه به این که موسیقی سنتی با ذائقه امروز مردم فاصله دارد و  قشر محدودی به آن علاقه دارند ، این میزان تقاضا نمی‌تواند پاسخگوی معاش حدود16  هزار فعال موسیقی درکشور باشد،بنابراین بسیاری از افراد فعال در حوزه موسیقی سنتی به بخش آموزش پناه برده اند و تنها 3درصد در این راستا فعالیت هنری صرف دارند.

وی درادامه افزود: باید با استفاده از قابلیت تبلیغات و رسانه، موسیقی سنتی را معرفی کنیم و آن را به جامعه بازگردانیم. این موضوع در خصوص موسیقی پاپ هم اهمیت دارد ؛ زیرا برظرف کردن سیکل معیوب این نوع از موسیقی نیز می تواند باعث احیای ویژگی های هنری آن شود.

مدیر عامل خانه موسیقی خاطرنشان کرد: شناخت و بررسی مشکلات موجود در فضای کسب وکارها، استفاده از ظرفیت های پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در راستای حل این معضلات و ایجاد بسترهای جدید برای توسعه اقتصادی کسب وکارهای مرتبط  از اهم فعالیت های این کمیسیون است.

در ادامه جلسه نیز؛ اعضای کمیسیون درخصوص مشکلات موجود در ساخت سازها، کمبود منابع مالی، هدایت استعدادهای موسیقی به فضای اجتماعی مناسب و عدم وجود قانون کپی رایت پیشنهادهایی را برای فعالیت کلیدی کمیسیون ارائه دادند.

گفتنی است، این جلسات به صورت ماهانه برگزار می شود و فعالیت کمیسیون موسیقی در کنار سایر کمیسیون ها می تواند منجر به تقویت اکوسیستم صنایع فرهنگی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا