چالش بزرگ طراحی اولین بی ام و M3 هیبریدی

این موتور قبلا در مدل های بی ام و  X4M و X3M استفاده شده است و به نوعی تکامل یافته نسل قبل محسوب می‌شود و این مسئله جای هرگونه بحث درباره الکتریکی شدن نسل جدید این خودرو را از بین می‌برد.

مارکوس فلش، رئیس بخش بی ام و M، در صحبتی با مطبوعات استرالیا درباره ی خودروهای بی ام و اظهاراتی داشته است. او گفته است اگرچه مدل های هیبریدی در خط تولید هستند  ولی تنها به این سیستم بسنده نخواهیم کرد.

این برند تمایل به تولید خودروی  M3 و M4 با گیربکس دستی سنتی دارد که این موضوع باعث شده است تا تمام شایعات برای تولید این خودرو با سیستم هیبریدی نادرست از آب در بیاید.

او همچنین می‌گوید: این تغییر برای من بسیار حائز اهمیت بود. تولید این خودرو با سیستم هیبریدی می‌توانست خیلی دشوار باشد.

همه چیز باید به دقت محاسبه شود از جمله نحوه کنترل وزن، نحوه استفاده از امکان چند پیشرانه و چگونگی اطمینان از مطابقت دینامیک های جانبی با بی ام و تیپ M. بدون در نظر گرفتن این نکات، الکتریکی شدن خودرو امکان پذیر نیست.

مدل‌های ویژه برای بازارهای خاص

البته این تغییر در بازار استرالیا و اقیانوسیه مورد بحث قرار می‌گیرد. مدل های کامپیتیشن دارای جعبه دنده ۸سرعتهZF نسخه اتوماتیک تورک کانورتر هستند.

یک مدل تورینگ از بی ام و M3 و یک مدل کانورتیبل از بی ام و M4 در حال ساخت هستند که هر دو نسخه از سیستم چهارچرخ محرک XDrive بهره می‌برند.

فلش تاکید کرده است که مدل های گوناگون M پرفومنس از مدل تمام الکتریکی بی ام و i4 نیز در دست تولید هستند.

مدل‌های الکتریکی بی ام و سری M به بازار می‌آیند

رپیس بخش M POWER کمپانی ب ام و می‌گوید: سال آینده اولین ماشین الکتریکی سری M براساس مدل الکتریکی بی ام وi4 ارائه خواهد شد. علاوه بر این ما در حال کار کردن روی خودروهای الکتریکی هیبرید با عملکرد بالا و متوسط هستیم اما برای رونمایی آن زمان بیشتری لازم داریم.

درباره تکنولوژی باتری الکتریکی با عملکرد بالا، هنوز نیازمند مقداری زمان برای آماده سازی و استفاده از آن در یک خودروی با عملکرد بالا مانند M3 و M4 هستیم. این کار به مقداری زمان نیاز دارد و در حال کار کردن روی آن هستیم.

این موضوع تنها به خروجی برق و عملکرد زمانی مربوط نمی‌شود. بنابراین، سوالی که برای ما پیش می‌آید این است که چه زمانی می‌توانیم قدرت سیستم هایی که در شرکت، در حال توسعه هستند را ترکیب و وارد یک مدل بی ام و M کنیم؟

این موضوعی است که ما به دنبال آن هستیم اما قبل از آن بزرگترین سوالی که مطرح می‌شود و باید پاسخی برای آن داشته باشیم این است که چگونه وزن یک خودرو دارای  باتری الکتریکی را کنترل کنیم و در عین حال خودرویی با سبک خاص M ارائه دهیم؟

منبع:دیجی کالامگ

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا