امکانات لازم برای برگزاری سرشماری اینترنتی فراهم است

داود زارعیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره انجام سرشماری نفوس و مسکن سال 1395به صورت اینترنتی افزود: اکنون و با توجه به امکاناتی که در دولت یازدهم برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده است می توان به راحتی سرشماری اینترنتی را برگزار کرد و این امر با کمترین مشکل و در اسرع وقت به انجام خواهد رسید.
هشتمین سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 به دو شیوه اینترنتی و حضوری انجام می شود. سرشماری اینترنتی از سوم تا 24 مهر ماه برگزار می شود.
مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران همچنین از فراهم بودن بسترهای لازم برای همکاری همه جانبه با مرکز آمار ایران برای برگزاری این سرشماری خبر داد.
زارعیان می گوید، اطلاع رسانی صحیح درباره این سرشماری سبب خواهد شد مردم با امکاناتی که در اختیار دارند راحت تر بتوانند در سرشماری شرکت کرده و اطلاعات خود را اظهار کنند. همچنین سبب خواهد شد میزان مشارکت مردم بالا رود.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران معتقد است، افزایش مشارکت مردم در ارایه اطلاعات مورد نیاز آمارگیران خطاها را کاهش می دهد، ضمن این که برگزاری اینترنتی بهترین راهکار برای صرفه جویی در منابع، کاهش تردد، هزینه ها و آلودگی محیط زیست است.
به گزارش ایرنا، پیشتر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، همه وزارتخانه ها، سازمان ها، دستگاه ها و نهادهای عمومی، موسسه های دولتی و وابسته به دولت، شرکت های دولتی و استانداری های کشور را مکلف به همکاری با مرکز آمار ایران برای اجرای دقیق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 کرده است.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز چندی پیش از همکاری همه جانبه با مرکز آمار ایران برای انجام سرشماری به صورت اینترنتی خبر داده و گفته بود زیرساخت های این وزارتخانه در اختیار اجرای این طرح کشوری قرار می گیرد.
علیرضا زاهدیان معاون مرکز آمار ایران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفته است، هشتمین سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 به دو شیوه اینترنتی و حضوری انجام می شود. سرشماری اینترنتی از سوم تا 24 مهر ماه برگزار می شود. در این روش مطلع ترین فرد خانوار می تواند با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir و یا وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار به عنوان رمز ورود به پرسشنامه سرشماری دسترسی یافته و اطلاعات خانوار خود را در آن وارد کند.
همچنین خانوارها برای ویرایش اطلاعات خود می توانند از 22 تا 24مهرماه به سامانه سرشماری اینترنتی مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش کنند. 
سرشماری حضوری از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه امسال در کشور اجرا می شود. در مجموع سرشماری سال 1395به میزان 51 روز زمان می برد.
 بر اساس آمار دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شاخص دسترسی به ارتباطات تلفن همراه تا پایان خرداد ماه امسال نشان می دهد در مجموع 938 میلیون و 475هزار و 150 خط تلفن همراه تا پایان خردادماه امسال در کشور واگذار شده، اما در مجموع 77 میلیون و 774 هزار و 275 خط تلفن همراه دایر و فعال است.
براساس این آمار، تا پایان پارسال 149 میلیون و 875 هزار و 366 سیمکارت تلفن همراه واگذار شده است.
ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور تا پایان سال گذشته 96.58 درصد بوده که اکنون این ضریب به 97.59 درصد رسیده است.
اکنون سه اپراتور رسمی در کشور کار ارایه خدمات تلفن همراه را به مشترکان برعهده دارند.
شاخص رشد متوسط روزانه داده(دیتا) که درابتدای کار دولت یازدهم 33 ترابایت بود اکنون و در شهریورماه امسال به 387 ترابایت در بخش سیار رسیده است.
همین شاخص در بخش ثابت نیز که در ابتدای دولت تدبیر و امید 275 ترابایت بود اکنون به یک هزار و 924 ترابایت رسیده است.
همچنین تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت (ثابت و سیار) که در شهریور ماه 1392 سه میلیون و 500 هزار نفر بود در شهریورماه امسال به 30 میلیون نفر رسیده است.
ظرفیت پهنای باند آدرس های اینترنتی (IP) داخلی که در شهریورماه سال 1392 حدود 624 گیگابیت برثانیه بود درشهریور ماه امسال به 4 هزارگیگابیت برثانیه رسیده است. 
همچنین براساس آمار منتشر شده از سوی دفتر مذکور تا پایان خردادماه امسال ۱۸ هزار و ۲۸۴ روستا دارای اینترنت پرسرعت هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا