آموزش ژنتیک و چاپ سه بعدی به دانش آموزان

به تازگی بنیاد ملی علوم ایالات متحده آمریکا (NSF) مبلغ یک و نیم میلیون دلار از بودجه خود را به 5 پروژه مختص افراد جوان اختصاص داده است. این پنج پروژه در واقع شامل آموزش چاپ سه بعدی برای کودکان و همچنین یک پروژه مربوط به شناخت دی ان ای است که به دانش آموزان ساخت ارگانیزم های متفاوت را آموزش می دهد. بر اساس گفته های مقامات این پروژه از اصول بنیانی ایجاد این جنبش تجارب مربوط به اکتشاف فعال ایده ها، بر انگیختن لذت و پرورش یادگیری های پایدار است و به این ترتیب می توان گفت که این پروژه ها قرار است تا دانشمندان نسل آینده را تربیت کنند.

بلند پروازانه ترین پروژه در این زمینه را می توان آزمایشگاهی برای زیست شناسی مصنوعی دانست که نام آن bioMAKERlab است. هدف اصلی این پروژه نیز یادگیری و بحث درباره ایده های حساس زیست شناسی مصنوعی و آزمایش و طراحی ارگانیزم ها با استفاده از دی ان ای است.

هر کدام از این پروژه ها به دلیل تنوع و بلند پروازانه بودن در طول دو سال 300 هزار دلار هزینه در پی خواهد داشت. یکی دیگر از اهداف این پروژه ها نیز اندازه گیری شاخص های روان شناختی افزایش تعامل در این نوجوانان است که این امر با استفاده از دوربین ها و فناوری های پوشیدنی محقق می شود.

بلند پروازانه ترین پروژه در این زمینه را می توان آزمایشگاهی برای زیست شناسی مصنوعی دانست که نام آن bioMAKERlab است. هدف اصلی این پروژه نیز یادگیری و بحث درباره ایده های حساس زیست شناسی مصنوعی و آزمایش و طراحی ارگانیزم ها با استفاده از دی ان ای است. بر همین اساس نیز کیت های آزمایشی طراحی شده برای این امر به دانش آموزان امکان ساخت مدارهای ژنتیکی خاصی را می دهد که میکروارگانیزم ها از طریق آنها به قابلیت هایی نظیر تغییر رنگ، بو و شکل مجهز می شوند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا