پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتيک رتبه اول را کسب کرد

در ششمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری فعال در حوزه بین‌المللی معرفی و تقدیر شدند.

در ارزيابی صورت گرفته از فعاليت های علمی – بين المللی دانشگاه ها، مراكز تحقيقاتی و پارک های علم و فناوری سال ۹۴، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتيک و زيست فناوری جايگاه اول را در بين پژوهشگاه های كشور بدست آورد. همچنین پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نیز طبق ارزیابی وزارت علوم حائز تقدیر شد.

در این ارزیابی، ۱۸ پارک علم و فناوری نیز بررسی شدند که در نهایت پارک علم و فناوری خراسان به عنوان پارک برگزیده انتخاب و معرفی شد. همچنین پارک علم و فناوری لرستان مورد تقدیر قرار گرفت.

این نشست یک روزه با هدف هم اندیشی و تبادل نظر درباره جنبه های بین المللی آموزش، پژوهش و فناوری در دوران پسا تحریم با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ مقامات ارشد وزارت امور خارجه و همچنین معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری برگزار شد.

به گزارش مهر، توسعه دیپلماسی علم و فناوری، شاخص های بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری، فرصت ها و چالش های فضای جدید منطقه و بین الملل برای علم و فناوری و کنش‌گران آن، نقش تعاملات علمی بین‌المللی در حاکمیت منطقه ای علم و فناوری ایران، منطقه ای کردن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با هدف یافتن شرکای منطقه ای و جهانی، چگونگی تحول فضای آموزشی، پژوهشی و فناوری منطبق با نیاز های جامعه و بستر بین المللی، موانع توسعه فعالیت های علمی بین المللی و اتخاذ راه کارهای متناسب با آنها از جمله موضوعات و بحث های  محوری این نشست بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا