صندوق بین المللی توسعه فناوری کشورهای اسلامی پایه گذاری می شود

اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی از امروز ششم دی ماه به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی در تهران گشایش می یابد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. 
محمدرضا گلرو در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حجم تجارتی که در حوزه های علم و فناوری کشورهای اسلامی اتفاق می افتد رقم های بسیار بزرگی است که اکنون این فرصت ها در اختیار دیگران (کشورهای غیراسلامی) است. 
معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: در گام های آغازین ما باید به عنوان اولین فعالیت جدی در حوزه علم و فناوری، نسبت به شناسایی نیازها و توانمندی های کشورهای اسلامی اقدام کنیم تا ضمن مقایسه و برقراری ارتباط میان نیازها و ظرفیت های موجود، یک فضای خوبی برای تشکیل بازاری مبتنی بر فناوری ایجاد کنیم. 
گلرو با بیان اینکه در گام های بعدی، فناوران نیاز به حمایت های بیشتر دارند تصریح کرد: این حمایت ها قاعدتا باید از سوی موسسات مالی و اعتباری انجام پذیرد به نحوی که ریسک را به صورت مدیریت شده ای از روی فناور برداشته و سرمایه های ریسک پذیر شده را شکل دهیم. 
به گفته وی این فرآیند می تواند کمک کند که محصولات فناوران ما از بالقوه به بالفعل تبدیل شود و در این مسیر به طور طبیعی، خلق ثروت صورت می گیرد. 
گلرو یادآور شد: یکی از موسسات مالی که تا این لحظه به عنوان پیشگام جلو آمده، بانک کشاورزی است که در رابطه با حمایت از فناوران علوم کشاورزی در جهان اسلام اعلام آمادگی کرده و امیدواریم بانک های دیگر کشورهای اسلامی نیز در این مسیر مشارکت کنند تا از مجموعه آنها بتوانیم یک صندوق بین المللی برای توسعه علم و فناوری در کشورهای اسلامی راه اندازی کنیم. 
معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی ابراز امیدواری کرد با فضای جدیدی که زمینه رفع تحریم ها درحال شکل گیری است زمینه بهتری برای همکاری های بانکی در سطح بین المللی و تشکیل صندوقی برای حمایت از فناوری در جهان اسلام فراهم شود.
40 نفر از فرهیختگان و دانشمندان برجسته از 40 کشور اسلامی در اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا