ضرورت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تولید گازوییل زیستی

 میثم طباطبایی رییس کمیته سوخت های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به اهمیت تولید گازوییل زیستی، افزود: برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در تولید این نوع گازوییل، سال گذشته جلسات متعددی با تولیدکنندگان و صاحب نظران این حوزه داشته و در این زمینه با آنها مذاکراتی کرده ایم.
طباطبایی تصریح کرد:سهم بازار جهانی گازوییل زیستی، 98 میلیارد دلار است و پیش بینی می شود در سال 1404، سهم بازار جهانی از این ماده، به 150 میلیارد دلار برسد. همین ارقام بالا نشان می دهد دنیا به اهمیت استفاده از این ماده گرانبها و مفید برای محیط زیست پی برده است.
وی ادامه داد: گازوییل زیستی به عنوان یک بهبود دهنده سوخت و افزایش دهنده اکتان بنزین می تواند مورد استفاده قرار گیرد. هر چه عدد اکتان یک سوخت بیشتر باشد آن سوخت در مقابل پدیده احتراق مخرب فشار و گرما مقاوم تر است به همین دلیل به نفع محیط زیست و سلامت مردم است که از این نوع گازوییل استفاده شود.
طباطبایی خاطرنشان کرد: در کشور روزانه 3 و نیم میلیون لیتر MTBE که در بنزین های مصرفی وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. MTBE مایعی است قابل اشتغال که به عنوان ماده افزودنی به بنزین بدون سرب اضافه می شود. در تحقیقات متعددی که در این زمینه بر روی سلامتی انسان و اثر استنشاق این ماده شیمیایی انجام شده، این نتیجه به دست آمده است که استنشاق آن باعث بروز سرطان و نیز برخی مشکلات دیگر در انسان می شود. 
به گزارش ایرنا ازمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس کمیته سوخت های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی،افزود: استفاده از منابع ضایعاتی داخل کشور برای تولید بایودیزل یا گازوییل زیستی از اهدافی است که در ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، به دنبال آن هستیم و تلاش می کنیم از هدررفت روغن های پسماند خوراکی جلوگیری و از این منابع برای تولید گازوییل اقدام کنیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا