برنامه رسمی بشر برای اقامت در کره ماه

ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که به‌صورت رسمی به پروژه‌های کاوش فضایی بازگشته است و نخستین هدف آنها، ماه خواهد بود تا بتوانند آنجا را به یک ایستگاه برای شروع سفرهای فضایی خود تبدیل کنند.

دولت آمریکا به‌صورت رسمی از سازمان ناسا درخواست کرده است که به‌جای تمرکز بر روی مریخ، فعلا برای عملی ساختن اقامت در ماه تمرکز داشته باشد و از سوی دیگر نیز افرادی مانند ایلان ماسک معتقدند که پروژه‌های مانند BFR می‌توانند عناصری کلیدی برای ایجاد پایگاه در ماه باشند.

در همین راستا نیز اتحادیه پرتاب موشکی یونایتد (ULA) و مرکز هوافضای بیگلو در هفته گذشته اعلام کرده‌اند که می‌خواهند برای طراحی محیط قابل زیست قابل انبساط وارد کار شوند. این محیط می‌تواند در سال 2022 میلادی به فضا پرتاب شود و به‌ عنوان یک انباره ویژه برای اقامت در ماه مورد استفاده قرار بگیرد.

مرکز هوافضای بیگلو در حال طراحی دو ماژول قابل‌گسترش B330 است و از سوی دیگر نیز ULA در حال کار کردن بر روی موشک‌های Vulcan 562 است تا این ماژول‌ها را به مدار کره زمین انتقال بدهد. جالب است بدانید که یک B330 ابعادی برابر با یک‌سوم ابعاد یک ایستگاه بین‌المللی فضایی دارد. هنگامی‌که این پروژه آغاز به کار کند، شلیک‌های موشکی بیشتری انجام خواهند شد تا حجم 35 تنی سوخت برودتی موردنیاز برای این ایستگاه نیز به ماه فرستاده شود.

رابرت بیگلو (Robert Bigelow)، رییس مرکز هوافضای بیگلو دراین‌باره می‌گوید: «ما از همکاری با ULA برای این پروژه مربوط به ماه هیجان‌زده هستیم. برنامه‌های ما برای ماه در حقیقت یک متمم بسیار نیرومند برای سایر پروژه‌هایی است که هدف نهایی آن‌ها اقامت انسان در مریخ است.»

البته لازم به یادآوری است که آمریکا تنها کشوری نیست که به دنبال چنین پروژه‌ای است و کشورهای چین و روسیه نیز برنامه‌های چندساله‌ای برای کاوش فضا در سر دارند و می‌خواهند از ماه برای ایستگاهی جهت رفتن به اعماق فضا استفاده کنند.

 

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

منبع:  sciencealert

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا