بسته بندی خوراکی مواد غذایی با استفاده از پروتئین شیر

امروزه ورقه های بسته بندی ساخته شده از پلاستیک یک مشکل بسیار بزرگ برای محیط زیست به حساب می آید. این بسته بندی ها از نفت خام ساخته شده اند که یکی از آسیب رسان ترین مواد به طبیعت است. این بسته بندی ها قابل بازیافت نبوده، تجزیه پذیر نیستند و مواد شیمیایی موجود در آنها برای محیط و بدن انسان بسیار مضر است. علاوه بر این زمانی که این بسته بندی ها باز می شوند قابلیت نگهداری مواد غذایی داخل خود را به شدت از دست می دهند.

بنابراین ساخت جایگزینی برای این بسته بندی ها در دنیای امروز به شدت احساس می شود. بسته بندی تهیه شده به واسطه این محققان از ترکیب پروتئین شیر با ژلاتین گیاهی مرکبات ساخته شده است و همین امر نیز بسته بندی یاد شده را در برابر گرما و رطوبت مقاوم تر می سازد.

بر اساس نظر محققان ویژگی های ظاهری این ورقه های بسته بندی دقیقا مشابه با ورقه های بسته بندی پلاستیکی است اما قدرت حفاظت این ورقه ها در برابر ورود اکسیژن به مواد غذایی درونشان به اندازه 500 برابر بهتر از نمونه های مشابه پلاستیکی است و البته از آنجایی که این ورقه ها از مواد خوراکی ساخته شده اند به راحتی قابل خوردن خواهند بود. استفاده از این ورقه ها در دنیای مواد غذایی و خوراکی ها بسیار زیاد خواهد بود و بر اساس نظر متخصصان انتظار می رود که بتوان در طی 3 سال آینده شاهد ورود این ورقه های بسته بندی به بازار بود.

منبع: mentalfloss