هشدار سازمان جهانی هواشناسی در مورد گاز های گلخانه ای و اسیدی شدن اقیانوس ه

سیناپرس: روند بالا رفتن گازهای گلخانه ای در کره زمین بدون تردید اثرات و مشکلات متعددی را گریبانگیر جوامع بشری خواهد کرد. مطالعات جدید نشان می دهد میزان دی اکسید کربن موجود در جو به بالای 396 بخش در هر میلیون مولوکول هوا رسیده است. سازمان جهانی هواشناسی – وابسته به سازمان ملل متحد – در جدید ترین بولتن خبری خود در  این زمینه اعلام کرد: میزان CO2 موجود در جو از سال گذشته تا امروز به میزان 2.9 بخش در میلیون افزایش داشته است که این میزان برابر با افزایش ایجاد شده از سال 1984 تا سال گذشته است.

 

Michel Jarraud معاون سازمان جهانی هواشناسی در این زمینه اعلام کرد: بر همگان روشن است که بدون شک آب و هوا و اقلیم کره زمین در حال تغییر است و بر این تغییرات منفی و مخرب روز به روز افزوده می شود و اصلی ترین دلیل این پدیده، استفاده روز افزون و بی رویه از سوخت های فسیلی در سراسر دنیاست.

 

دی اکسید کربن ناشی از فعالیت های بشری برای صدها سال در اتمسفر باقی می ماند و دی اکسید کربن موجود در اقیانوس ها برای مدت زمان بیشتری در چرخه طبیعت باقی خواهد ماند. متاسفانه این روند تولید روزافزون دی اکسید کربن سبب ایجاد تاثیرات مخرب بر روی دریاها و اتمسفر شده است.

بر اساس این گزارش شرایط فعلی و هشدار دهنده آب و هوائی در کره زمین از سیصد میلیون سال پیش تاکنون بی سابقه است. متاسفانه بر اساس این گزارش، وضعیت بحرانی گازهای گلخانه ای تنها منحصر به دی اکسید کربن نبوده و بر اساس مطالعات انجام شده، میزان گاز متان 0.27 درصد و گاز نیتروز اکساید 0.25 درصد افزایش را نشان می دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا