همکاری بنیاد مستضعفان و جهاددانشگاهی در تهیه‌ی غذاهای غنی‌شده

رییس بنیاد مستضعفان به همراه رییس جهاددانشگاهی، هیئت همراه و رئیس پارک علم و فناوری البرز21 اردیبهشت با حضور در خط تولید(بافت و دوخت) تورهای قفس و پرورش ماهی در دریا، مرکز خدمات تخصصی بیوتکنولوژی تولید مثل در حیوانات مزرعه‌ای پژوهشگاه ابن سینا، پژوهشکده گیاهان دارویی و مرکز ملی ذخایر ژنتیک و زیستی ایران، مرکز ساخت مبدل های الکتریکی واحد علم و صنعت و مرکز ماشین‌های الکتریکی سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیر با دستاوردها و توانمندی‌های این مجموعه آشنا شد.

محمدسعیدی‌کیا اظهارکرد: مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز از پتانسیل‌های فراوانی برخوردار است که استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند ما را در پیشبرد اهداف مشترک یاری رساند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌های مشترک شامل حوزه‌های گیاهان دارویی، دام، طیور، کشاورزی و برق می‌شود، افزود: با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان سال‌هاست که در حوزه تهیه غذا برای خانوارهای کم‌درآمد نیز فعالیت می‌کند می‌توانیم با این مجموعه در حوزه تهیه غذاهای غنی‌شده نیز همکاری داشته باشیم.

این مسئول گفت: قطعا همکاری مشترک بنیاد مستضعفان با پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورمحور این مجموعه نویدبخش اتفاقات خوب خواهد بود.

در این بازدید دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی دستاوردهای این نهاد را در زمینه های مختلف دامی، کشاورزی، گیاهان دارویی، صنعتی (یوپی اس های صنعتی) و تجهیزات نفتی و … تشریح کرد و خواستار سرمایه گذاری و حمایت بنیاد مستضعفان از این طرح ها و پروزه ها در راستای خودکفایی کشورمان شد.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اشاره های رهبر معظم انقلاب از نقش آفرینی این نهاد در بخش های مختلف از جمله ایجاد مرکز ذخائر ژنتیکی یادآور شد: جهاد دانشگاهی دانش و توانمندی لازم را برای حضور موثرتر در عرصه خودکفایی محصولات مختلف از جمله کشاورزی و دامی را در کشور دارد.

دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی نیز که این بازدید حضور داشت خواستار اجرای پروژه های مشترک با بخش های مختلف بنیاد مستضعفان در زمینه کشاورزی، غذایی، تولید بذرهای گیاهی و توسعه و خودکفایی در زمینه تولید محصولات کشاورزی و غذایی شد.

رییس پارک علم و فناوری البرز بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورمحور تاکید کرد و گفت: رونق اشتغال و تولید در گرو حمایت از این شرکت‌هاست.

عطاالله ربانی رییس پارک علم و فناوری البرز به اهمیت نامگذاری شعار سال اشاره کرد و گفت: امسال مقام معظم رهبری «رونق تولید» را به عنوان شعار سال انتخاب کردند، این شعار که در ادامه تحقق شعار سال‌های قبل نامگذاری شده است بر اهمیت اقتصاد و حمایت از تولید داخلی تاکید دارد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر رونق اشتغال و اقتصاد از دغدغه‌های مهم مسئولان کشوری است، افزود: دشمنان نیز با توجه به اهمیت این دو موضوع سال‌هاست که وارد میدان شده‌اند و می‌خواهند با فشار اقتصادی، اعمال تحریم و ایجاد نارضایتی مردم کشور را در تنگنا قرار دهند.

این مسئول تاکید کرد: برای مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان، نخبگان خاص این حوزه باید وارد عمل شوند و با استفاده از نیروی جوان و ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور را بهبود بخشند و در مقابل تحریم‌های اقتصادی ایستادگی کنند.

ربانی ادامه داد: برای تحقق این مهم، پارک‌های علم و فناوری از جمله پارک علم و فناوری البرز با ارائه کمک‌های تسهیلاتی و اعتباری و همچنین ایجاد بستر مناسب، زمینه حمایت از شرکت دانش‌بنیان و فناورمحور را فراهم کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با تاکید براینکه برای رونق فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید به بحث حمایت مالی از این شرکت‌ها توجه ویژه‌ای داشت، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برپایه افکار و ایده شکل می‌گیرند و برای عملیاتی کردن این ایده‌ها نیازمند حمایت مالی هستند، متاسفانه برخی از این شرکت‌ها بدون پشتوانه مالی فعالیت خود را شروع می‌کنند و پس از مدتی از گردونه خارج می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری از جمله پارک علم و فناوری البرز با حمایت مالی از این شرکت‌ها توانسته‌اند تا حد مطلوبی به رسالت خود عمل کنند اما باید درنظرداشت که منابع مالی پارک‌های علم و فناوری نیز محدود است و نمی‌تواند پاسخگوی همه متقاضیان باشد لذا از سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان تامین‌کننده اعتبارات دستگاه‌ها توجه ویژه‌ای به حوزه فناوری داشته تا بتواند از طریق حمایت‌های مالی بیشتر مشکلات فعالان این حوزه را کمتر کند.

وی با بیان اینکه برای رونق اشتغال و اقتصاد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورمحور نباید فقط  از مسئولان انتظار داشته باشیم، افزود: مردم هم باید وارد میدان شوند و با خرید محصولات داخلی با افرادی که از طریق وارد کردن کالاهای خارجی سود کلان می‌برند اما اقتصاد کشور را فلج می‌کنند، مقابله کنند.

 دکتر عطاء اله ربانی رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به فعالیت های خوب این پارک گفت: پارک علم و فناوری البرز در حال حاضر بیش از 150 شرکت فناور و دانش بنیان را جذب و پذیرش کرده و از دستگاه های ملی و استانی انتظار این است که این مجموعه را برای پذیرش حمایت بیشتر فارغ التحصیلان و کسب و کارهای دانش بنیان و نوپا حمایت نمایند.

 دکتر سید مجید تولیت رئیس مرکز ذخائر ژنتیک جهاد دانشگاهی نیز دستاوردهای این مرکز را در حوزه تولید محصولات کشاورزی و غذایی و … تشریح کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا