کد خبر : 90154 یکشنبه 19 اسفند 1397 - 10:42:52
موضوع-درمان-بیماری‌های-تنفسی:-پیشرفت‌ها-و-چالش‌ها-بررسی-شد

توسط رئیس بخش کلینیک آکادمی اروپایی دانشگاه آکسفورد:

موضوع درمان بیماری‌های تنفسی: پیشرفت‌ها و چالش‌ها بررسی شد

سیناپرس: رئیس بخش کلینیک آکادمی اروپایی دانشگاه آکسفورد موضوع «درمان بیماری‌های تنفسی: پیشرفت‌ها و چالش‌ها» را در مرکز تحقیقات بیوشیمی بیوفیزیک دانشگاه تهران بررسی کرد.

در این جلسه استفان هالگیت رئیس بخش کلینیک آکادمی اروپایی دانشگاه آکسفورد در ابتدا تاریخچه‌ای درباره آلرژی ارائه داد و پیشرفت‌های اخیر در این زمینه را تشریح کرد.

وی سپس با مقایسه‌های جمعیت از کشورهای همجوار که از نظر ژنتیکی شباهت بالایی دارند، نقش محیط در میزان آلرژی را توضیح و نتیجه‌گیری کرد که حضور برخی باکتری‌ها در ایام کودکی نقش زیادی در کاهش آلرژی افراد ایفا می‌کند.

به گفته وی گرده‌های گیاهان که در اثر رعد و برق به ذرات ریزتری تبدیل شده و می‌تواند باعث بروز اثرات آلرژیک به صورت مقطعی شود را می‌توان از عوامل دیگر در بروز آلرژی برشمرد.

رئیس بخش کلینیک آکادمی اروپایی دانشگاه آکسفورد خاطر نشان کرد: حضور برخی ویروس‌ها نظیر راینوویروس‌ها و آلودگی هوا نقش بسزایی در افزایش آلرژی دارد. ویروس‌ها با جلوگیری از مرگ سلول‌های اپیتلیال مجاری تنفسی، مکانی برای تکثیر ویروس‌ها شده و آلرژی را تشدید می‌کنند.

همچنین وی با اشاره به مطالعات ژنتیکی برای یافتن ارتباط بین آلرژی با یک یا چند ژن خاص گفت: به جز موارد بسیار خاص، تاکنون ژن مشخصی شناسایی نشده است. در مجموع پیشگیری از طریق یافتن واکسن‌های جدید تنها راه چاره درازمدت برای این بیماری است.