کد خبر : 8614 یکشنبه 10 خرداد 1394 - 09:33:26
آلودگی-مواد-شیمیایی-ناشناخته-در-سواحل-آمریکا

آلودگی مواد شیمیایی ناشناخته در سواحل آمریکا

سیناپرس: در پی شناسائی و کشف نوعی ماده شیمیایی سیاه رنگ و شبیه به قیر که به طور گسترده ای در سواحل لس آنجلس پخش شده است ، مسئولان محیط زیست ایالات متحده امریکا در این مناطق اعلام شرایط اضطراری کردند .

مسئولان محیط زیست ایالت کالیفرنیا در تاریخ  28 ماه می سال جاری میلادی ( برابر با هفتم خرداد )  در ساحل منهتن کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا شرایط اضطراری اعلام کرده اند . این موضوع در پی مشاهده مواد شیمیائی سیاه رنگی است که به صورت گسترده در نوار ساحلی منتشر شده است . بر اساس گزارش های رسمی ،  وجود نوعی ماده شیمیایی شبیه قیر در این ساحل ؛  باعث آلودگی آب این مناطق شده و مسئولان محیط زیست را نگران کرده است .

قابل ذکر است که این ماده شمیایی ، منطقه خط ساحلی و بخش های ویژه شنا و تفریحات دریائی در سواحل معروفی در 9 مایلی لس آنجلس را فرا گرفته و مشکلات فراوانی را در پی داشته است .

کارشناسان محیط زیست در این رابطه  اعلام کردند : " هنوز برای اظهار نظر در باره ماهیت و دلیل انتشار این مواد  خیلی زود است . اما ما در حال بررسی این مساله هستیم . ممکن است این مواد شیمیایی در ساحل منهتن رابطه ای با نشت نفت در ساحل Refugio در نزدیکی سانتا باربارا (Santa Barbara) داشته باشد . "

لازم به توضیح است که تا کنون هیچ نشانه ای از آسیب رسیدن به جانوران محیط زیست اعم از جانوران دریایی و پرندگان دیده نشده است .

علامت هشدار دهنده و ممنوع کردن شنا در منطقه ساحلی منهتن کالیفرنیا