گرمایش جهانی سالانه بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد می شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، تا پایان قرن، سیلاب های ناشی از افزایش سطح دریا سالانه هزاران میلیارد دلار برای دولت ها هزینه ایجاد می کند.

دانشمندان در تحقیقی جدید خسارات مالی بالا آمدن آب دریا ( در نتیجه  افزایش دمای جهان تا پایان قرن ) را سنجیده اند. این تحقیق نشان داد چنین وضعیتی تا ۲۱۰۰ میلادی  سالانه خسارتی بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد دلار برای دولت های جهان ایجاد می کند. کشورهایی مانند چین(با درآمد متوسط) بیشترین بار خسارت از این سیلاب ها را به دوش می کشند. کشورهای ثروتمند نیز به دلیل سیاست های دفاعی دربرابر سیل،کمترین خسارت را متحمل خواهند شد.

اسولتانا جاورجا محقق ارشد این تحقیق در سازمان NOC انگلیس می گوید: بیش از ۶۰۰ میلیون نفر در مناطق ساحلی کم ارتفاع زندگی می کنند. ارتفاع این مناطق کمتر از ۱۰ متر بالاتر از سطح دریا است.

افزایش ۱.۵ درجه سانتیگرادی دما تا ۲۱۰۰ میلادی سبب می شود به طور میانگین سطح دریا ۰.۵۲ متر افزایش یابد. اما اگر افزایش دما بیش از ۲ درجه سانتیگراد باشد، میانگین افزایش سطح دریا ۰.۸۶ متر یا حتی ۱.۸ متر خواهد بود.

اگر روند گرمایش متوقف نشود، خسارات مربوط به سیلاب ها  به ۱۴ هزار میلیارد دلار در سال می رسد . چنین رقمی معادل ۲.۸ درصد تولید ناخالص جهان در ۲۱۰۰ است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا