اپل به همکاری با کوالکام ادامه می دهد

به گزارش سیناپرس به نقل از پایگاه خبری تیک،اینطور به نظر می‌رسد که با توجه به دعوا‌های حقوقی بین اپل و کوالکام به مرور رابطه اپل با شرکت چیپست‌ساز اینتل روبه گرمی نهاده است و اکنون بر کسی پوشیده نیست که اپل سعی دارد تا هرچه سریع‌تر خود را به سمت استفاده از سخت‌افزار‌های ساخت اینتل سوق دهد اما شواهد موجود حاکی از آن است که حداقل تا سال آینده این امکان برای آنها فراهم نیست با این حال اپل در تلاش است تا بتواند پروژه تامین قطعات خود را توسط اینتل، در همین سال آغاز نماید.
براساس این گزارش اپل برنامه‌ریزی کرده است تا حداقل ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز پردازنده‌های خود را امسال از طریق اینتل تامین نماید. سی درصد دیگر نیز همچنان توسط کوالکام تامین خواهد شد البته هنوز هم با توجه به این کاهش خرید از کوالکام، در صورتی که اینتل نتواند در این بازه زمانی موفق به تامین نیاز‌های فعلی اپل شود، آنها ناچار خواهند بود که دست نیاز به سوی کوالکام دراز کنند. البته برخی منابع نیز ادعا کرده‌اند که اینتل نه تنها هفتاد درصد بلکه قادر است بیشتر از این میزان را نیز آماده کند ولی شواهد نه تنها خلاف این ادعا را نشان می‌دهد بلکه توانایی تولید همین میزان هفتاد درصدی را نیز زیر سوال برده است.

در این بین سوالی مطرح می‌شود، این تاخیر برای چیست؟

در حقیقت به دلیل اینکه شرکت اینتل در حال ساخت تراشه‌های جدید با تکنولوژی جدیدی است هنوز آنها این اطمینان خاطر را برای ریسک تولید انبوه ندارند. اگر چه اپل مشتاق است که رابطه خود را با کوالکام به طور کامل قطع کند اما به نظر می‌رسد عقلانیت بر احساس پیروز شده است.
اپلبا این‌ حال سال‌هاست که تامین کننده اصلی پردازنده‌های اپل، شرکت اینتل است اما در سال ۲۰۱۱ نیز عقل حکم کرد که با تغییر رویه به شرکت کوالکام نزدیک شوند و تامین نیاز‌های خود را بر عهده آنها بگذارند. اما در دو مرحله قبلی تغییر و بازسازی اپل و عدم تطبیق سریع و مناسب کوالکام با این تغییرات در نهایت سبب سرد شدن رابطه بین آنها شد.
به علاوه در گزارشات بعدی نیز مشخص گردید که کوالکام هم میزان پیش‌بینی درآمد خود از پروژه‌ کاری با اپل در سه ماه نخست را کاهش داده است. این امر به نظر منطقی می‌رسد چرا که اینتل توانسته بود با موفقیت اقدام به تو‌لید سریع مقدار زیادی چیپست‌ کند و همین نکته نیز خود علامت دیگری برای به پایان رسیدن رابطه اپل و کوالکام بود. در این گزارش به اخباری از افزایش همکاری‌های تجاری بین اینتل و ZTE نیز اشاره شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا