هفت هزار پست سازمانی در محیط زیست خالی است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،کریم شافعی عصر دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قزوین، افزود: هم اکنون 15هزار پست سازمانی در سازمان محیط زیست کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه امسال آزمون استخدامی برای جذب 200 کارشناس ارشد و دکترا و همچنین 300 محیط بان جدید برگزار می شود، ادامه داد: در راستای تامین نیروهای زبده و کارشناس در امر محیط بانی به دنبال آن هستیم تا دانشکده محیط زیست را به دانشکده محیط زیست و محیط بانی تبدیل کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود محیط زیست را مجموعه ای از عوامل تاثیرگذار در خلقت و حیات انسان ها دانست و افزود: این سازمان متولی بهینه سازی زندگی برای انسان، حیوانات و گیاهان است.
به گفته وی، مسئولان به محیط زیست نه به عنوان یک سازمان، بلکه به عنوان محیط زندگی تمام گیاهان، حیوانات و بشر نگاه کنند.
شافعی با تاکید بر اینکه باید بسترها را برای برداشتن عوامل تخریب گر محیط زیست فراهم کرد، ادامه داد: هم اکنون شاهد عدم استفاده بهینه از منابع آب، خاک و هوا هستیم و باید طرح جامع آب، خاک و مدیریت هوا را برای همه استان های کشور داشته باشیم.
وی اضافه کرد: برای این کار از سال جاری اعتبارات خود را بر مبنای برنامه های اعلام شده از سوی استان ها اختصاص می دهیم.
شافعی در خصوص کانون های گرد و غبار در مناطق مختلف کشور از جمله آبیک قزوین گفت: برای کنترل و مدیریت این معضل، برنامه مناسبی باید با مشارکت دانشگاه ها طراحی شود تا پس از ارائه، اعتبارات مورد نیاز آن نیز تخصیص یابد.
وی همچنین درباره موضوع پسماندها اظهار کرد: با تلاش مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور، مجلس 10 هزار میلیارد ریال برای پسماندها پیش بینی کرده است.
وی ادامه داد: اگر برای تمام استان ها، طرح های معین مدیریت انواع پسماند عادی، خطرناک و هسته ای تهیه شود تا چند سال آینده مشکلی به نام پسماند در کشور نخواهیم داشت.
وی، پساب ها را خطری جدی برای محیط زیست دانست و از استانداری ها و شرکت های آب منطقه ای خواست با مدیریت و فراوری آنها به حفظ محیط زیست و استفاده از پساب های فرآوری شده در حوزه های مختلف کمک کنند.
شافعی از طرح لایحه مربوط به حمایت از محیط بانان در مجلس خبر داد و گفت: این لایحه به زودی در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود و امیدواریم مورد تصویب قرار گیرد.
شافعی درباره بیمه تکمیلی محیط بانان نیز اظهار کردد: قانون فعلی اجازه نمی دهد از اعتبارات جاری، پولی در این زمینه به مصرف برسد اما این موضوع در قالب جبران خسارت در هیات وزیران مطرح شده است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات سیاوش شمسی پور، حسن پسندیده را به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان قزوین معرفی کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا