مکانیک دیجیتالی

سیناپرس: شاید یکی از مزیت های مهم فناوری های دیجیتالی را بتوان در افزایش دسترسی مردم به دانش تخصصی دانست. امروزه با برخی ابزارهای دیجیتالی می توان میزان قند خون، وضعیت قلبی و بسیاری از علایم حیاتی که پیش از این فقط به کمک یک پزشک و یا کارشناس پرستاری ممکن بود را مورد ارزیابی قرار داد.

خودرو نیز یکی از حوزه هایی بوده که از این روند مستثنی نشده است. یک دستگاه کوچک که توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی شده می تواند به دردسرهای همیشگی رانندگانی که سر از عیوب خودرو در نمی آورند پایان دهد.

این دستگاه به پورت OBD خوردو متصل می شود. گفتنی است این پورت که در همه خوردوهای ساخت سال 1996 به بعد در ایالات متحده وجود دارد، اطلاعات مربوط به مشکلات بخش های مختلف خوردو را جمع آوری می کند. این اطلاعات سپس از طریق این دستگاه به تلفن همراه هوشمند راننده ارسال می شود.

نرم افزار ویژه این دستگاه با دسترسی به 20 هزار خطای ممکن در خوردو، مشکل به وجود آمده را مشخص کند. این نرم افزار همچنین توصیه هایی به راننده برای رفع مشکل ارائه می کند. اعلام موقعیت نزدیک ترین تعمیرگاه مجاز نیز از دیگر قابلیت های این نرم افزار است.

گفتنی است اطلاعات مخابره شده بین دستگاه و گوشی هوشمند و نیز اطلاعات ارسال شده از نرم افزار این دستگاه به سرور ابری شرکت، رمزگذاری می شود. قیمت این دستگاه 75 دلار خواهد بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا