ضرب‌الاجل یک هفته‌ای محیط زیست به کارخانه سیمان سپهر برای رفع آلایندگی

کارشناسان محیط زیست به کارخانه سیمان سپهر قیروکارزین یک هفته فرصت داده تا مشکلات آلایندگی خود را برطرف کند.

به گزارش سینا پرس فارس، کارشناسان محیط زیست فارس امروز، ۱۵ خردادماه در بازدید از کارخانه سیمان سپهر قیروکارزین و مشاهده روند تعویض کیسه‌های فیلتر توسط مهندسین مربوطه در نشستی با مدیر داخلی کارخانه موضوع پایش زیست محیطی این کارخانه را بررسی کردند.

در این جلسه که در دفتر مدیر داخلی کارخانه برگزار شد، به متولیان و مسئولان کارخانه سیمان سپهر اعلام شد که کیسه‌های معیوب سریعا تعویض شود و خروجی دودکش به استاندارد محیط زیست برسد.

کارشناسان محیط زیست فارس با تعیین ضرب‌الاجل یک هفته‌ای برای رفع آلودگی به کارخانه سیمان مهلت دادند تا آلودگی این واحد صنعتی کامل بر طرف شود.

به گفته مدیر کارخانه ۸۰۰ کیسه فیلتر از شیراز به مقصد کارخانه بارگیری شده و به زودی نصب خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از آلودگی برخی کارخانه‌های سیمان انتقاد کرد و گفت: این‌گونه واحدهای صنعتی، از صنایع آلاینده در سطح استان است که در اثر بی‌توجهی نفس مردم منطقه را به شماره خواهد انداخت.

عباس قائدی بیان کرد: محیط زیست با رصد و پایش آلودگی کارخانجات سیمان بر کارکرد این واحدهای صنعتی نظارت دارد.

وی هم چنین با اشاره به اینکه محیط زیست و منابع طبیعی در برخی از مناطق فارس در اثر آلودگی این کارخانه‌های صنعتی دچار مشکل شده است، بهبود سیستم فیلتراسیون و کاهش میزان آلودگی زیست محیطی در این واحدهای صنعتی را ضروری دانست و یادآور شد: آلودگی ‌های محیط زیستی آسیب‌هایی به دنبال دارد که اگر جلوی آن‌ها گرفته نشود، ‌مشکلات عدیده‌ای برای گیاهان و جانوران و حتی انسانی به وجود می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا