مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس خبر داد:
تأمین پایداری برق، اولويت اصلي شركت شهرك هاي صنعتي فارس در حمایت از صنایع

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس تامين پايدار برق را ركن اصلي توسعه صنعتي و ايجاد اشتغال پايدار بيان كرد و گفت: توسعه صنعت بدون توسعه زيرساخت هاي صنعت برق، توسعه اي پايدار نخواهد بود.

به گزارش سینا پرس فارس، سيد مسعود عظيمي امروز 29 بهمن ماه در نشست با مدير عامل شركت توزيع برق شيراز افزود: صنعت برق به عنوان یکی از صنایع زیربنایی، تاثیرگذاری چشمگیری بر بخش‌ صنعت دارد و رشد توليد به شدت به صنعت برق وابسته است .

وي با اشاره به اينكه با توجه به كمبودها و نواقص موجود در اين بخش، تامين پايدار برق شهرك ها و نواحي صنعتي استان از اولويت هاي اصلي است گفت: در اين زمينه تلاش مي كنيم با هم افزايي و تعامل و استفاده از تمامي ظرفيت ها گام هاي موثري برداشته شود.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با اشاره به موضوع ناترازی در تأمین برق ،تلاش براي ارتقاي بهره وروي در مصرف انرژي برق واحدهاي صنعتي را از برنامه هايي اعلام كرد كه در دستور كار قرار دارد تا با اجراي راهكارهايي نظير كمك به بازسازي و نوسازي صنايع و ارتقاي فناوري و مميزي انرژي اين مهم انجام شود.

عظيمي در ادامه با بيان اينكه بيشترين آمار واحد هاي توليدي و صنعتي بهره بردار درشهرك هاي صنعتي استان در حوزه تحت پوشش شركت توزيع برق شيراز قراردارد گفت: با تعامل و هماهنگي بين شركت شهرك هاي صنعتي فارس و شركت توزيع برق شيراز تلاش مي كنيم علاوه بر افزايش رضايتمندي صنعتگران، بسترهاي لازم براي توسعه صنعتي فراهم كنيم.

وي افزود: با وي همچنين با اشاره به برنامه اين شركت براي ایجاد شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در استان فارس گفت:با توجه به موقعيت جغرافيايي و زاويه مناسب تابش نور خورشيد اين استان يكي از بهترين نقاط براي راه اندازي نيروگاه هاي خورشيدي محسوب مي شود كه در اين زمينه نيز آماده همكاري هستيم.

عظیمی در ادامه با بيان اينكه يكي از شروط اصلي تولید برق توسط واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم بودن زيرساخت هاي اتصال به شبکه برق است گفت: در اين زمينه با برگزاري جلسات تعاملي و هماهنگي در سطح استان و نيز در سطوح ملي تلاش مي كنيم ، زيرساخت هاي موجود نظير ظرفيت شبكه انتقال و پست هاي توزيع بررسي و در هماهنگي كامل با شركت برق منطقه اي نسبت به انتخاب مناسب ترين اراضي براي ايجاد شهرك هاي تخصصي انرژي اقدام خواهيم كرد.

مدير عامل شركت توزيع برق شيراز نيز در اين جلسه با بيان اينكه بخش عمده اي از صنايع مستقر در شهرك ها و نواحي صنعتي را صنايع كوچك و متوسط تشكيل مي دهند گفت:با تعامل و همكاري، رشد صنعتي و ارتقاي صنايع بويژه كوچك و متوسط ميسر است.

محمدرضا سلاحي در ادامه اصلاح، تعويض و ترميم شبكه ها،رفع نواقص و اختلالات و حركت به سمت هوشمندسازي مشتركان را از برنامه هاي اين شركت در حوزه شهرك ها و نواحي صنعتي تحت پوشش اين شركت اعلام كرد و گفت: در زمينه استفاده از ظرفيت سقف سوله هاي صنعتي جهت توليد انرژي برق خورشيدي نيز برنامه ريزي خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا