رییس مرکز جذب اعضای هیات‌علمی خبر داد:
جذب ۳۳۰۰ عضو هیات علمی با تکلیف پرونده‌ها

رییس مرکز جذب اعضای هیات‌علمی وزارت علوم از تعیین تکلیف همه پرونده‌های جذب اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: براساس دو فراخوان امسال حدود سه هزار و ۳۰۰ نفر جذب می‌شوند.

یکی از محورهای کاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توجه به امور نخبگان و یکی از اقدامات برای تحقق آن، جذب نخبگان و دانش‌آموخته‌های دانشگاه‌ها به عنوان اعضای هیات‌علمی است که در قالب فراخوان جذب انجام می‌شود.

برهمین اساس وزارت علوم برای جذب اعضای هیات علمی هر ساله دوبار فراخوان می‌دهد. امسال نیز این فراخوان یکبار شهریور گذشته و دومین فراخوان پنجم بهمن اعلام شد. واجدان شرایط و علاقمندان تا ۱۸ بهمن وقت دارند با مراجعه به سامانه مهر رضوی مرکز جذب اعضای هیات علمی به نشانی applicant.markazjazb.ir تقاضای خود را به همراه بارگذاری مدارک مربوطه ثبت کنند.

البته روند جذب اعضای هیات علمی معمولا طولانی است و بین یک سال و نیم تا ۲ سال به طول می‌انجامد. این روند با مراجعه به درگاه یادشده و اعلام درخواست به دانشگاه مدنظر آغاز می‌شود و بعد از بررسی درخواست در گروه مربوطه و بررسی شرایط علمی و عمومی ارجاع آن به دانشکده برای مصاحبه، افرادی که امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند به هیات اجرایی جذب دانشگاه معرفی و بعد از آن به هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی ارجاع می‌شوند که هیات‌هایی مستقل و متشکل از اعضای هیات‌علمی همان دانشگاه هستند.

همه پرونده این افراد در هیات جذب بررسی و در صورت تایید، دانشگاه حکم فرد مورد نظر را صادر می‌کند. البته این افراد نیز مانند بقیه کارکنان دولت مراحل مختلف پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی را باید طی کنند که شامل دوره‌های پنج ساله و کسب نمره‌های علمی و احراز شرایط عمومی مختلف است.

پرونده‌های فراخوان ۱۴۰۲ کامل نشده است

محمدخلج امیرحسینی رییس مرکز جذب اعضای هیات‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در مورد پرونده‌ سال‌های قبل اظهار داشت: فراخوان ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کامل تعیین تکلیف شده است و اکنون باید پرونده‌های رسیده برای فراخوان سال ۱۴۰۱ و دو فراخوان ۱۴۰۲ را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: فراخوان شهریور گذشته هنوز در مراحل اولیه است و پرونده‌های کامل از دانشگاه به مرکز جذب نرسیده است. در این فراخوان دو هزار و ۳۰۰ نفر ظرفیت داشتیم که هنوز دانشگاه‌ها به تعداد قابل توجهی پرونده‌های کامل شده متقاضیان را به مرکز جذب نفرستاده‌اند.

استاد دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: بر همین اساس از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم تا پایان سال پرونده‌های دانشگاه خود را بفرستند تا بتوانیم زودتر وضعیت این افراد را مشخص کنیم.

امیرحسینی در مورد ظرفیت جذب اعضای هیات علمی در دومین فراخوان ۱۴۰۲ نیز توضیح داد: در این فراخوان نزدیک به ۹۰۰ نفر ظرفیت داریم و با ظرفیت حدود دو هزار و ۳۰۰ نفری که در فراخوان شهریور داشتیم، در مجموع امسال بین سه هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت جذب اعضای هیات علمی داریم که از سازمان اداری و استخدامی برای آنها کد استخدامی گرفته شده است تا بعد از طی روال اداری به‌سرعت جذب شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا