۴۰ نخبه علمی جذب دانشگاه محقق اردبیلی شدند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از جذب ۴۰ نخبه علمی به عنوان پژوهشگران پسادکتری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش سیناپرس جبرائیل رزمجو در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد نخبه برای اولین بار در دانشگاه‌های استان اردبیل جذب می‌شوند و این نخبگان قرار است طرح‌های پژوهشی تقاضامحور را انجام دهند.

وی با بیان اینکه حضور نخبگان علمی در دانشگاه محقق اردبیلی زمینه افزایش تولیدات علمی استان و دانشگاه‌ها و تسهیل در انجام کارهای پژوهشی تقاضا محور را به دنبال خواهد داشت، افزود: هم‌اکنون در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی ۱۵۰ شرکت فعال است که ۱۶ شرکت دانش‌بنیان بوده و ۴۴۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان و افراد تحصیل کرده جویای کار در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص علم و فناوری تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی یکی از وظایف خود را حمایت از نخبگان می‌داند و در این مسیر برنامه‌هایی تدوین کرده است.

رزمجو افزود: دانشگاه محقق اردبیلی برای شرکت‌های مستقر در مرکز رشد تا ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند و برای فعالیت‌های آزمایشگاهی نیز تا ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است. همچنین محیط کسب و کار رایگان برای نخبگان فراهم کرده و برای تامین خوابگاه آنها نیز برنامه‌ریزی می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد بسترهای لازم و ترغیب و تشویق دانشگاهیان به تولید علم، فناوری و انجام پژوهش‌های تقاضامحور، افزایش پژوهشگران پسادکترا، جذب دانشجویان بین‌المللی و بازنگری آئین‌نامه‌ها و افزایش حمایت‌های پژوهشی و فناورانه در سال‌های آینده روند تولیدات علمی دانشگاه سیر صعودی بگیرد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا