بازدید نماینده وزارت ورزش از طرح سرباز ماهر

دکتر فقیهی نماینده وزارت ورزش و جوانان از روند اجرای طرح سرباز ماهر در استان مرکزی که به همت معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان در حال اجراست بازدید میدانی به عمل آورد.به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، این واحد همراه با 17 استان در سراسر کشور عهده دار طرح مهارت های چهارگانه ویژه سربازان در قرارگاه های آموزشی است.

این طرح پیرو ابلاغیه ستاد هماهنگی نیروهای مسلح توسط وزرات ورزش و جوانان و مدیریت جهاددانشگاهی در حال اجراست. در قالب این طرح که در محل قرارگاه های آموزشی سربازان برگزار می شود. هر سرباز در طول دوره آموزشی موظف است 38 ساعت در حوزه های چهارگانه مهارت زندگی، کارآفرینی، سواد رسانه و سواد مالی را آموزش ببیند.

بر همین اساس در راستای نظارت بر حسن اجرای این دوره های آموزشی و بررسی مشکلات و رفع موانع برگزاری کیفی طرح توسط دکتر فقیهی نماینده وزارت ورزش و جوانان به همراه سید قدیر موسوی‌خواه مدیر اداره راهبری پروژه های معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی، مرادی رییس جهاددانشگاهی و نعمتی معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان مرکزی طرح مورد بازدید قرار گرفت.

همچنین با توجه به کیفیت اجرای طرح در اراک و وجود زیرساخت های لازم و درخواست مسوولین قرارگاه برای تحت پوشش قرار دادن همه سربازان، با نظر نماینده وزارت خانه سهمیه آموزشی در شهر اراک به 1100 نفر در ماه افزایش پیدا کرد و جهاددانشگاهی موظف شد ماهانه 1100 نسخه کتاب تولید و در اختیار فراگیران این طرح قرار دهد.

گفتنی است؛ حضور مدرسان با تجربه و آشنا به محیط‌های آموزش نظامی، نظم در برگزاری و روند برنامه ریزی و امکانات قرارگاه از نقاط قوت اجرای طرح “سرباز ماهر” در استان مرکزی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا