کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل از برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در اردبیل خبر داد.

علیرضا دباغ عبداللهی گفت: نخستین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل و موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی و با مشارکت کمیته ملی موزه‌های ایران و کمیسیون ملی یونسکو در اردبیل برگزار خواهد شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: برای این کنفرانس پنج محور اصلی با زیرمحورهای مختلفی تعیین شده است که محورهای اصلی، گستره موضوعی موزه‌ها، گستره فضایی موزه‌ها، گستره تاثیر موزه‌ها، کارکرد موزه‌ها و گذشته، حال و آینده موزه‌ها را شامل می‌شود.

او تاکید کرد: هدف این کنفرانس تقویت نقش پژوهشی نهاد موزه، انتشار آخرین نتایج و یافته‌های جدید پژوهشی و تجارب فنی و ترویجی در زمینه موزه و موزه داری، ارتقای سطح دانش و آگاهی پژوهشگران و کارشناسان حوزه موزه و توجه ویژه به موزه‌ها و مسائل و موضوعات مرتبط است.

دباغ عبداللهی ادامه داد: بررسی وضعیت موزه‌ها و ارتقای سطح کیفی موزه‌ها با راهکارهای اجرایی مبتنی بر روش‌های علمی و به روز، نقش و اثر موزه‌های علمی، فنی و دانشگاهی، تقویت هویت علمی و فنی کشور و معرفی در سطح بین‌الملل نیز از سایر اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل با اشاره به اعلام حضور میهمانان و شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در این کنفرانس، گفت: دبیرخانه این کنفرانس در موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی فعال است و تا امروز از کشورهای انگلستان و مجارستان و ۱۲ استان کشور مقالات متعددی به دبیرخانه کنفرانس رسیده و مهلت ارسال مقالات تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا