برنامه ريزي براي احداث 3 شهرك تخصصي انرژي خورشيدي در فارس

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس از برنامه ريزي براي احداث 3شهرك تخصصي انرژي خورشيدي در استان فارس خبر داد و گفت: ایجاد این شهرک‌های تخصصی باهدف ايجاد بستر لازم براي توسعه انرژی‌های تجدید پذیر انجام می‌شود.

به گزارش سینا پرس فارس، سيد مسعود عظيمي امروز 7 بهمن ماه با اعلام این خبر اظهار داشت: ايجاد اين شهرك هاي تخصصي بعنوان مصوبه دور دوم سفر رياست جمهوري در برنامه اين شركت قرار گرفته و در اين زمينه، مراحل بررسي و امكان سنجي اراضي در شهرستان هاي شمال استان در حال انجام است.

عظیمی افزود: با توجه به موضوع ناترازی در تأمین برق برای واحدهای صنعتی و تولیدی موضوع ایجاد شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به عنوان یک اولویت مورد توجه سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران قرار گرفته است كه در استان فارس با توجه به موقعيت جغرافيايي و زاويه مناسب تابش نور خورشيد اين استان يكي از بهترين نقاط براي راه اندازي نيروگاه هاي خورشيدي محسوب مي شود.

وی در ادامه با بيان اينكه يكي از شروط اصلي تولید برق توسط واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم بودن زيرساخت هاي اتصال به شبکه برق است گفت: در اين زمينه بزودي در جلسه اي مشترك با شركت برق منطقه اي فارس زيرساخت هاي موجود نظير ظرفيت شبكه انتقال و پست هاي توزيع بررسي و در هماهنگي كامل با آن مجموعه نسبت به انتخاب مناسب ترين اراضي براي ايجاد شهرك هاي تخصصي انرژي اقدام خواهيم كرد.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس افزود: علاوه بر راه اندازي شهرك هاي تخصصي انرژي در شهرك هاي صنعتي اقليد 2، انرژي بر لامرد، سروستان 2 و مهر که مستعد تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله ساخت نیروگاه خورشیدی هستند، نيز زون هايي به مساحت 46 هكتار براي جذب و استقرار طرح هاي سرمايه گذاري در اين بخش، در نظر گرفته شده است.

عظيمي با اشاره به تفاهم نامه سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران با ساتبا و وزارت نیرو براي اتصال برق توليدي شهرك هاي تخصصي انرژي و نيز نيروگاه هاي خورشيدي موجود در شهرك هاي صنعتي به شبکه گفت: با هدف حمايت از سرمايه گذاران در اين بخش تلاش خود را براي به حداقل رساندن بهای تمام شده زیرساخت‌های صنعتی در شهرك هاي تخصصي انجام خواهيم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا