تمرکز بر بازارهای جدید گردشگری سلامت در اولویت قرار گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم تمرکز بر بازارهای جدید گردشگری سلامت تاکید کرد و از اجرای تورهای آشناسازی (فم تور) گردشگری سلامت و زیارت خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز 6 بهمن ماه در نخستین نشست دفاتر خدمات گردشگری سلامت فارس گفت: کشور عراق در حوزه های زیارت و سلامت می تواند بازار بسیار خوبی برای فارس باشد اما در حال حاضر استان از این بازار سهمی ندارد.

ثابت اقلیدی خطاب به فعالان دفاتر خدمات گردشگری گفت: ضروری است در حال حاضر تمرکز و اولویتتان بر بازارهای جدید در دو حوزه گردشگری سلامت و زیارت باشد.

وی ادامه داد: برای نمونه اولویت اول مردم کشور عراق زیارت و سپس سلامت است از این رو باید در این دو حوزه فعال تر عمل کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه شده سالانه چهار و نیم میلیون نفر از کشور عراق به ایران می آیند گفت: با توجه به این آمارها می طلبد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان بر این بازار تمرکز نمایند تا سهم گردشگری سلامت و زیارت عراق به فارس افزایش یابد.

وی همچنین از فعالان حوزه گردشگری به خصوص دفاتر خدمات مسافرتی خواست در حوزه گردشگری زیارت و اجرای طرح مثلت نور تلاش و توجه بیشتری داشته باشند.

ثابت اقلیدی به طرح مثلت نور اشاره کرد و افزود: این طرح (مثلت نور) بین سه شهر زیارتی مشهد ، قم و شیراز شکل گرفته و بی تردید توسعه گردشگری زیارتی را در این شهرها به دنبال دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به وجود ۳۷ درصد از جاذبه های گردشگری کشور در این استان گفت: چنانچه به گردشگری استان فارس به عنوان یک مزیت رقابتی پرداخته شود بی شک اقتصاد فارس متحول خواهد شد.

او همچنین اضافه کرد: گردشگری در حوزه های مختلف سلامت، فرهنگی و طبیعی و… از پیچیدگی خاصی برخوردار است و انتظار داریم نه تنها فعالان این حوزه بلکه تمامی دستگاه‌های و ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی همکاری های لازم و البته بیشتری را برای توسعه گردشگری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه متولی اصلی گردشگری و برگزارکننده تور در استان اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی است افزود: نه تنها متولی اصلی گردشگری سلامت بلکه متولی هرآنچه که گردشگری کنار آن بیاید اداره کل میراث فرهنگی است .

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارسثابت اقلیدی همچنین گفت: خوشبختانه هم اکنون محصولات گردشگری دارای میزهای تخصصی چون ادبی، عشایرو خوراک است و چند مورد دیگر از این محصولات هم در آستانه تشکیل است که تمامی این محصولات بر توسعه گردشگری و تخصص محور شدن آن ها تاکید دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا