مجتمع درمانی جهاددانشگاهی میزبان ۲۰ هزار بیمار در سال

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر مریم جنابی مدیر مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان در رابطه با فعالیت این مرکز درمانی، اظهارکرد: این مرکز در سال ۱۳۹۳ با هدف درمان بیماران نابارور استان مرکزی و استان‌های غرب کشور تاسیس شد و تاکنون توانسته از ارجاع بیماران جهت درمان ناباروری به خارج از استان جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی پذیرای سالانه بیش از ۲۰ هزار مراجعه کننده است، افزود: تاکنون درمان‌های IVF و IUI در این مرکز منجر به تولد بیش از هزار کودک شده و مجموعه رویان در راستای جوان‌سازی جمعیت در استان و کشور نقش مهمی را ایفا کرده است.

جنابی ادامه داد: این مرکز در قالب انعقاد قرارداد با کلیه بیمه‌های پایه و تکمیلی، در کنار دریافت هزینه نیمه‌دولتی، هزینه درمان ناباروری را تقریبا رایگان کرده است که اتفاقی بی‌نظیر در سطح استان است.

وی‌ در رابطه با مهم‌ترین چالش‌های درمان ناباروری در کشور، تصریح کرد: مهم‌ترین چالش، دیدگاه جامعه نسبت به زوجین نابارور است که باید تصحیح شود و این مهم به همت تمامی ارگان‌های بهداشتی، علوم پزشکی، روان‌شناسان و جامعه‌شناسان میسر خواهد شد.

مدیر مرکز درمان جهاددانشگاهی استان با تاکید بر اینکه ناباروری قابل درمان است، گفت: قانون‌گذاران باید شفاف سازی بیشتری در رابطه با قانون‌های اهدای جنین و تخمک و رحم جایگزین انجام دهند تا ابهامات قانونی اندکی که وجود دارد برطرف شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر دولت از درمان ناباروری در کشور، خاطرنشان کرد: لازم است بودجه تحقیقاتی در مراکز درمان افزایش یابد تا بتوان در کنار درمان، از پتانسیل‌های موجود در مراکز جهت تحقیقات نیز استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا