توجه به بازار هنر خارج از مرزهای کشور و توسعه آن ضروری است

مدیر خانه هنر ستایش، توسعه هنر و فرهنگ را زمینه ساز رشد و بالندگی توسعه در سایر حوزه ها عنوان کرد و گفت: از این رو توجه بیشتر به توسعه بازار هنر خارج از مرزهای کشور به ویژه بازارهای بین المللی مهم جلوه مینماید.

محمدهادی ستایش در گفتگو با خبرنگار سینا پرس گفت: حوزه فرهنگ و هنر، جدا از اینکه در حیات و پویایی جامعه نقش ماهوی دارد، در بحث اقتصادی نیز نقش مؤثری دارد و روزبه‌روز بر اهمیت این نقش افزوده می‌شود؛ به طوری که بسیاری از دولت ها از این صنایع جهت رشد اقتصاد ملی به عنوان هدف مهم اولیه از یکسو و توسعه و ترویج فرهنگی در جوامع دیگر به عنوان هدف ثانویه سود جسته اند.

ستایش توسعه هنر و فرهنگ را زمینه ساز رشد و بالندگی توسعه در سایر حوزه ها عنوان کرد و گفت: از این رو توجه بیشتر به اقتصاد فرهنگ و در راستای آن، توسعه بازار هنر خارج از مرزهای کشور به ویژه بازارهای بین المللی مهم جلوه مینماید و این موضوعی است که باید به عنوان یک ضرورت در سیاستگذاری ها مدنظر قرار گیرد.

او اضافه کرد: همچنین به نظر میرسد به دلایل مختلف از جمله مهیا نبودن وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم برای خرید اثر هنری و یا نبودن مشوق در این امر، بازار داخلی به تنهایی جوابگوی بازار عرضه تولیدات داخلی نیست.

او که دارنده اولین نشان بین‌المللی یونسکو (مهر اصالت) در هنر خاتم است، تلاشهای انجام شده پیرامون تبادل هنر و هنرمند را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در دیدار با رسنا مصطفی، مدیرکل خاورمیانه وزارت گردشگری مالزی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس، پیگیری هایی جهت احیاء تفاهم‌نامه‌ مابین انجمن هنرهای تجسمی استان فارس و انجمن هنر مالزی انجام شد.

سینا

ستایش اضافه کرد: طبق این تفاهم‌نامه، شش نفر از هنرمندان ایرانی در کشور مالزی حضور پیدا کرده، به این صورت که ایاب و ذهاب، اسکان و غذا بر عهده‌ کشور میزبان و هزینه‌ بلیت هواپیما برعهده‌ خود هنرمند است و در قبال آن، ما نیز پذیرای شش هنرمند مالزیایی در استان فارس با همین شرایط بودیم.

او که برگزاری هفت دوره‌ نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی کشور هند را نیز در کارنامه خود دارد و مدیریت گروه ایرانی در نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی کشور عمان را بر عهده داشته است، در خاتمه خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، در حال پیگیری این امر در کشور کویت نیز هستیم و امیدواریم اهداف مدنظر محقق شود.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا