پایان مناظرات دانشجویی در جهاددانشگاهی اردبیل

مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی استان اردبیل با حضور داوران مسابقات، دانشجویان و جمعی از اعضای واحد در ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی استان با حضور داوران مسابقات، دانشجویان و جمعی از اعضا در ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد.

حسام رسولی، رئیس جهاددانشگاهی اردبیل در این مراسم ضمن تقدیر از همکاری ارزشمند اساتید، دانشجویان و همکاران جهادی در برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: دوازدهمین مرحله مناظرات دانشجویی توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و با شرکت تیم‌های مختلف از کلیه مراکز آموزش عالی استان اجرا گردید و با توجه به رویکرد این دوره از مناظرات، برگزاری این رویداد مهم ارتباط علمی و فرهنگی دانشگاه و جامعه را بیش از پیش تقویت می‌نماید.

وی گفت: در این دوره از مسابقات ۸ تیم از دانشگاه محقق اردبیلی، ۴ تیم از دانشگاه علمی و کاربردی، ۷ تیم از دانشگاه فرهنگیان، ۱ تیم از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، ۲ تیم از دانشگاه پیام نور و ۲ تیم از دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده بودند که در پایان رقابت‌ها تیم دیالکتیک از دانشگاه محقق اردبیلی حائز رتبه اول و تیم مدیریت صنعتی از دانشگاه جامع علمی کاربردی حائز رتبه دوم و تیم شهید آوینی از دانشگاه محقق اردبیلی نیز به عنوان تیم برتر اخلاق معرفی شدند.

رسولی افزود: هر دو تیم برنده در مرحله کشوری مسابقات که در بهار سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، با تیم‌های برنده سایر استان‌‌ها به رقابت می‌پردازند.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل هدف اصلی از این مناظرات را ایجاد فضای گفتمان و نیز تقویت فرهنگ مناظره در بین دانشجویان دانست و گفت: برگزاری چنین مسابقاتی در نهادینه‌کردن اخلاقیات در جامعه و در میان شهروندان موثر است.

عباس فنی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم گفت: در سال‌های اخیر فعالیت‌ها و برنامه‌های متعدد و نوآورانه جهاد دانشگاهی استان اردبیل با رویکرد جهادی و اخلاق‌مدارانه و در عین حال حسب نیازسنجی‌های روز شتاب بیشتری گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری مناظرات، عنوان داشت: در جامعه کنونی بحث مناظره و فرهنگ مناظره و نیاز آن بسیار احساس می‌شود و این موضوع یک نیاز اجتماعی و دینی است و امری است که در دین مبین اسلام بدان بسیار سفارش شده است و ائمه و بزرگان دین با علما و اندیشمندان ادیان مختلف به مناظره پرداخته و کتاب‌های متعددی در این خصوص به چاپ رسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اظهار امیدواری کرد: مناظره دانشجویی صرفاً به برگزاری مسابقات محدود نگردد، بلکه تاثیرات و ثمرات عملی آن به جامعه و خانواده‌ها منتقل گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا