کاظمی آشتیانی نمونه بارز نوآوری و امیدآفرینی بود

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسام رسولی رییس جهاددانشگاهی واحد اردبیل با اشاره به فعالیت‌های علمی و پزشکی و فرهنگی زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز ایشان متوقف نشدن در یک مسیر از فعالیت علمی بود و با روحیه خودباوری و اتصال قلبی به درگاه ربوبی و با همت بلند توانستند به سوی مقصد حرکت کنند و به یک الگو و فرهنگ امیدآفرینی و «ما می توانیم» در بین نخبگان و جوانان تبدیل شوند.

وی افزود: زنده یاد کاظمی آشتیانی از نوابغ و دانشمندان برتر کشور است که فعالیت‌های درخشان ایشان در حوزه درمان ناباروری و سلول های بنیادی در زمان حیاتش، پیشرو و تأثیرگذار در جامعه علمی جهانی به شمار می رود.

رییس جهاددانشگاهی واحد اردبیل فعالیت‌های زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی را پیشگام در توسعه علم و فناوری در لبه‌های دانش در جهان دانست و ادامه داد: زنده یاد کاظمی آشتیانی با هدفمندی مسیر خود و تلاش برای ایجاد مسیر برای جوانان در راستای کاهش وابستگی علمی کشورمان به کشورهای خارجی، قدم های توسعه‌ای و فناورانه برای کشور برداشت و با فعالیت‌های جهادی، تراز علمی کشور را در دنیا ارتقاء داد که امروز ایران اسلامی در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری، در عرصه‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد .

دکتر رسولی از زنده یاد کاظمی آشتیانی به عنوان یک چهره علمی و معنوی جهانی یاد کرد و افزود: وی با تلاش‌های جهادی خود موفق شد پژوهشگاه رویان که یک نمونه موفق از فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی است را تاسیس کند و تحولی عظیم را در کشور رقم بزند .

وی با بیان اینکه مدیون تلاش‌های مجاهدانه دکتر کاظمی آشتیانی در سپهر علم و فناوری کشور به عنوان بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان و توسعه دانش سلول‌های بنیادی هستیم بیان داشت: کاظمی آشتیانی در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی با ثبت این پیشرفت‌های علمی و فناورانه، حضور در کنگره‌های متعدد بین المللی و ابتکار برگزاری جشنواره بین المللی رویان سهمی از یاد نرفتنی دارد.

رییس جهاددانشگاهی واحد اردبیل تاکید کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، قدردانی از الطاف الهی و ایجاد جریان فرهنگی در راستای الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا