سیناپرس از تلاش برای برداشتن موانع گزارش می‌دهد
آوار برگزیت بر صنایع خلاق انگلیس

آرین کربلائی: با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پس از برگزیت، فعالان صنایع خلاق این کشور یک کمپین راه‌ انداخته‌اند تا خود را از حصار ایجاد شده نجات دهند. اما حالا و پس از چندسال به نظر می‌رسد آنها از وعده توخالی دولت‌شان کلافه شده‌اند و امیدوارند که حزب کارگر روی کار بیاید بلکه این حصار‌ها برداشته شود.

به گزارش سیناپرس، Carry on Touring نام یک پویش از هنرمندان صنایع فرهنگی و خلاق انگلیس است تا محدودیت‌های ایجاد شده برای حضور آنها در اتحادیه اروپا را کاهش دهند. این پویش بیشتر هنرمندان و صنایع فرهنگی از جمله گروه‌های موسیقی را شامل می‌شود که درآمدشان وابسته به برگزاری تور در سراسر دنیاست و حالا مصمم هستند. این پویش فراحزبی است و هدف‌شان باز شدن راه حضور هنرمندان و فعالان صنعت تورهای سرگرمی و صنایع فرهنگی در دیگر کشورهاست.

3 سال پیش یکی لینکی برای افراد فعال در صنایع خلاق و فرهنگی انگلیس ارسال شده تا طوماری را امضا کنند تا جلوی تاثیر مخرب برگزیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را بر تورهای موسیقی گرفته شود. این پویش به سرعت فراگیر شد و بر اساس آخرین اطلاعات بیش از 286 هزار نفر آن را امضا کرده‌اند. حالا مسئولان این پویش می‌گویند: ما نه تنها از صنعت تورهای موسیقی، بلکه از صنایع خلاق، از مد، تئاتر، موسیقی کلاسیک، اپرا گرفته تا عکاسان، نویسندگان و هر کسی که با کار در اتحادیه اروپا امرار معاش می‌کند، حمایت دریافت کرده‌ایم.

هدف فشار بر دولت برای مذاکره بر سر صدور یک گذرنامه فرهنگی بین دولت انگلیس با اتحادیه اروپاست تا ازن طریق به صورت آزادانه در این اتحادیه فعالیت کنند چرا که استدلال‌شان این است تا قبل از برگزیت، این آزادی‌ را داشته‌اند. برگزاری جلسه با اعضای پارلمان و حتی مقامات اروپایی و چهره‌های صنعت موسیقی هم تاکنون نتیجه مطلوبی به همراه نداشته چرا که وعده‌های دولت همچنان روی زمین مانده است.

اما آنها دست از تلاش برنداشته‌اند و به نامه‌نگاری‌های زیاد تلاش کرده‌اند تا دولتمردان را قانع کنند تا محدودیت‌ها را بردارد اما پاسخ این است که این درخواست با مانیفست بازپس گرفتن کنترل مرزهای ما مطابقت ندارد. فعالان این پویش می‌گوید: اما دولت محافظه کار انگلیس برای حمایت از صنایع خلاق چه کرده است، هیچ! انگار آنها انگشتان خود را در گوش‌های خود فرو کرده‌اند، سر خود را در شن فرو برده‌اند و امیدوارند که ما برویم؛ دولتمردان همه جور قولی به ما دادند، اما هیچ کاری نکردند.

از جمله وعده‌های دولت انگلیس ایجاد یم دفتر صادرات موسیقی بود تا خطوط قرمز برداشته شود اما هرگز اتفاق نیفتاده و دولت ارائه آموزش کافی به نیروهای مرزی در مورد نحوه برخورد با هنرمندان ناکام بوده است. هرچند که دولت ادعا می‌کند که با مقامات اسپانیا به توافق رسیده تا موانع برداشته شود اما این توافق نتیجه مذاکرات خود هنرمندان بوده و نه دولتمردان. حتی دولت محافظه‌کار انگلیس پیشنهادهای اتحادیه اروپا را رد کرده و حاضر به مذاکره بر سر یک معامله مناسب برای برگزاری تورهای خلاقانه نیست.

اعضای این پویش می‌گوید: سه سال پس از مبارزات انتخاباتی، دولت انگلیس، درخواست فعالان صنایع خلاق و تعداد بیشماری از حامیان حزب محافظه‌کار در پارلمان، حتی از اعضای حزب خود را نادیده گرفته است. دولت ممکن است بگوید کارهای زیادی انجام داده‌اند، اما این کار بیشتر از دست رفتن فرصت‌ها شده و در عمل کاری انجام نمی‌دهد.

امید صنایع خلاق به حزب کارگر

پویش Carry On Touring از هدر دادن وقت خود برای دولت فعلی صرف نظر کرده و خسته شده و حالا امید به دولت بالقوه بعدی انگلیس به رهبری حزب کارگر چشم دوخته و از آن به عنوان یک راه‌حل برای صنایع خلاق و فرصت ویژه جهت پیروزی حزب کارگر در انتخابات پیش رو یاد می‌کند. آنها می‌گویند: می‌خواهیم یک باردیگر بحث برداشته شدن محدودیت‌های ایجاد شده پس از اجرای برگزیت را در کشور انگلیس و اتحادیه اروپا روی میز بگذاریم و خود را آماده دولت بعدی می‌کند تا این صنعت را نجات دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا