شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مشکلات استان را حل کنند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه توجه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان باید به حل مشکلات بومی استان باشد، گفت: مساله محوری در مقابل عرضه محور بودن سیاست راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی همدان است.

مسعود معینی افزود: در استان همدان توسعه فعالیت‌های اقتصادی و رویکرد تولید ثروت از دانش با نگاه اقتصاد دانش‌بنیان پیشروی خوبی به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه در مسیر تولید ثروت به علم دانشگاه آزاد اسلامی همدان نگاهی استانی و ملی دارد، بیان کرد: معتقد هستیم باید دانشگاه در حل نیازهای جامعه نقش‌آفرین باشد.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاهی در جامعه و احصا مشکلات برای حل مسائل تحقیقات و مطالعات علمی شکل می‌گیرد که این مهم از نقش‌های پررنگ کارکرد علمی دانشگاه در جامعه است.

معینی افزود: خوشبختانه فعالیت و همکاری خوبی بین بدنه علمی دانشگاه آزاد اسلامی  همدان با سایر دانشگاه‌های استان و ادارت کل برقرار است که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه‌های خوبی در زمینه‌های مختلف شده است.

وی بیان کرد: با ریل‌گذازی اتفاق افتاده برای رفع نیازهای بومی استان توسط دانشگاه‌های آزاد اسلامی همدان و با راهبردی استانداری در قالب کارگروه‌ها و ستادها در سال‌های آینده نتایج خوبی محقق خواهد شد.

معاون پژوهش  وفن آوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه ما در همه دانشگاه‌های آزاد استان شاهد فعالیت‌های پژوهشی و تولید علم در حوزه مقالات علمی و تألیف کتاب هستیم، گفت: یکی از افتخارات ما در حوزه تولید علم و امور پژوهشی که شامل تولید مقاله، کتاب و برگزاری همایش‌ها است اینکه یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه (دکترسهیل سبحان استاد تمام محیط زیست) برای چهارمین سال متوالی در زمره دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در تولید مقالات نیز یکی از شاخص‌های بین‌المللی بودن است، اضافه کرد: تقریباً 21 درصد از حجم مقالات تولیدشده ما را مقالات بین‌المللی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در بخش چاپ کتاب نیز ما تقریباً فعال محسوب می‌شویم، اذعان کرد: طی یکی دو سال اخیر حدود 15 عنوان کتاب توسط اساتید دانشگاه آزاد استان در گروه‌‌های آموزشی مختلف به رشته تحریر درآمده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه‌های آزاد استان همدان با تأکید بر اینکه این دانشگاه تا پیش از سال جاری هشت مجله و نشریه علمی داشت، خاطرنشان کرد: سال جاری دو مجله جدید نیز به تعداد این مجلات افزوده شد که یکی از این مجلات توانست در سطح ملی رتبه برتر کسب کند.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا