پیام استاندار همدان به مناسبت هفته پژوهش

استاندار همدان با صدور بیانیه‌ای فرارسیدن هفته پژوهش را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: “العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه” دانش، قدرت است، هرکس دانش را به دست آورد، می تواند قدرتمندی و قدرت نمایی کند و هرکس آن را نیافت به زیر کشیده خواهد شد. امام علی (علیه‌السلام)

امروزه در همه جوامع بشری، علم و دانایی از محورها و شاخص‌های اصلی تعالی به شمار رفته و پژوهش يک سرمايه‌گذاری استراتژیک و امری لازم و حیاتی برای توسعه کشورها محسوب شده و موتور محرک پیشرفت و توسعه قلمداد می‌گردد.

اختصاص هفته‌ای از سال تحت عنوان هفته پژوهش برای ترویج فرهنگ پژوهشگری و تکریم و پاسداشت مقام پژوهشگران کشور، بیانگر جایگاه والای پژوهش است.

توجه و تأکیدات ویژه‌ی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به پژوهش و فناوری، جبران عقب‌ماندگی علمی از دنیا، تکریم اساتید و عالمان و حمایت‌های مادی و معنوی از آنان، بیانگر اهمیت پژوهش در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

پژوهش و نوآوری، پایه و اساس پیشرفت و تعالی کشور است و بسیاری از توفیقات بدست آمده در کشور ما نیز مرهون انجام پژوهش‌ها و فعالیت پژوهشگران است.

از این رو، بر ماست که با تقویت بنیه‌ی مراکز علمی و توجه ویژه به پژوهش، انجام پژوهش‌های مسأله‌محور و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، تجاری‌سازی علم و تولید ثروت از دانش، زمینه رشد، شکوفایی و بالندگی کشور عزیزمان را فراهم آوریم.

استان همدان از دیرباز به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و علمی کشور به‌شمار می‌آمده و امروز نیز بسیاری از فرزندان این استان در عرصه‌های مختلف خصوصاً عرصه‌ی علمی و پژوهشی دارای درجات رفیعی هستند که موجب مباهات مردم سرافراز دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان در سطح ملی و بین‌المللی شده است.

اینجانب با درود به تمامی شهدای انقلاب اسلامی و بویژه شهدای عرصه علم و دانش و تبریک هفته پژوهش و فناوری، از تلاشهای اعضای محترم هیأت علمی، پژوهشگران، فناوران و دانش‌پژوهان گرامی و نیز مدیران و فعالان حوزه پژوهش در استان همدان صمیمانه قدردانی نموده، از خداوند متعال توفیق روزافزون جهادگران عرصه‌ی علم و فناوری را در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راستای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌های دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله دکتر رئیسی مسئلت می‌نمایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا