تشدید گشت‌زنی حفاظتی در جنگل‌های اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: گشت زنی حفاظتی در عرصه‌های جنگلی استان تشدید می‌شود.

به گزارش سیناپرس اردبیل، محمود قلی‌زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، در جلسه هماهنگی کنترل جنگل‌های استان اردبیل از تشدید گشت زنی حفاظتی در جنگل‌های استان و برخورد جدی و قاطع با متجاوزین به عرصه‌های ملی خبر داد.

وی گفت: ۹۰ نفر از نیروهای اداره کل و یگان حفاظت منابع طبیعی و شهرستان‌های نیر و نمین، اردبیل و سرعین بصورت شبانه روزی عرصه‌های جنگلی را کنترل و با متجاوزین به این عرصه‌ها برخورد قاطع خواهند کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: علاوه بر نصب دوربین ثابت با شعاع دید بالا عرصه‌های جنگلی استان با دو دستگاه پهپاد کنترل می‌شود و با مراجع قضایی و نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی هماهنگی‌های لازم انجام گرفته و برای برخورد با متخلفان احتمالی که اقدام به خروج هیزم، قطع درختان جنگلی و ایجاد کوره‌های زغال کنند بطور جدی و قاطع برخورد قانونی به‌عمل خواهد شد.

وی ضمن هشدار جدی به متجاوزین و متصرفین عرصه‌های منابع طبیعی و همچنین قاچاقچیان چوب آلات جنگلی گفت: خط قرمز یگان حفاظت منابع طبیعی و آیخیزداری استان حفاظت و تأمین امینت در عرصه‌های منابع طبیعی است و در این خصوص با هیچ کسی تعارف نداریم و با متجاوزین، متخلفین و متصرفین به این مواهب الهی و خدادادی، به شدت برخورد خواهیم کرد.

قلی زاده با بیان اینکه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی باید نهادینه شود، گفت: فرهنگ‌سازی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

وی ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه در منابع طبیعی، ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی، شوراهای اسلامی، دهیاران،‌ بسیجیان ،دانش آموزان و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت از جمله اهداف جذب همیار طبیعت در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوده و تا کنون برای ۱۹۸۶ نفر کارت همیار طبیعت صادر شده است و کسانی که بصورت داوطلبانه حاضر به همکاری با اداره کل منابع طبیعی استان در راستای حفاظت و صیانت از عرصه های ملی هستند، می‌توانند با مراجعه به اداره ترویج اداره کل و شهرستان‌های تابعه نسبت به دریافت کارت همیار طبیعت اقدام کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان حفاظت و صیانت از منابع طبیعی وظیفه همگان عنوان کرد و از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب اراضی ملی و قاچاق فرآورده‌های جنگلی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خدا قوت ، محکم و پر قدرت مبارزه کنید با کسانی که درخت هارو قطع میکنن و میفروشن یا…
    لطفا مختص اردبیل هم نباشه حفاظتتون چون روستاهای اطراف اردبیل هم هنوز هستند کسانی که درخت هارو قطع و بفروش میرسونن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا