برگزاری نمایشگاه گردشگری با رویکرد «گردشگری سبز»

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع‌ وابسته با رویکرد«گردشگری سبز» و «رویدادهای گردشگری» به معرفی تم هر یک از استان‌ها برای حضور در نمایشگاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مصطفی فاطمی مدیر کل توسعه گردشگری داخلی در نشست تخصصی معاونان گردشگری که ظهر امروز چهارشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، بیان کرد: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع‌وابسته ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه با حضور روئسای تشکل‌های گردشگری تشکیل شده است، ادامه داد: در استان‌ها نیز از امروز شوراهای سیاست‌گذاری با حضور تشکل‌های گردشگری استانی به‌منظور برنامه‌ریزی برای شرکت در نمایشگاه برگزار می‌شود.

فاطمی رویکرد نمایشگاه هفدهم را «گردشگری سبز» و «رویدادهای گردشگری» با توجه به طبیعت‌گردی، روستاگردی، جامعه محلی و حفظ محیط زیست عنوان کرد.

مدیر کل توسعه گردشگری داخلی با بیان اینکه هریک از استان‌ها با رویکرد و موضوعی خاص در نمایشگاه حضور دارند به معرفی تم هر یک از آنها پرداخت.

چهارمحال و بختیاری (ذخیره‌گاه‌های زیست کره)، سمنان (جاده ابریشم)، خراسان رضوی (زیارت)، خراسان جنوبی (گوهرسنگ‌ها و کویر)، یزد (تاریخی و سفر به تاریخ)، هرمزگان (دریایی و ساحلی)، همدان (گردشگری کودک)، مرکزی (کویر و تالاب میقان)، گلستان (‌جزیره آشوراده)، گیلان (شهر رویداد محور)، کهگیلویه و بویراحمد (گردشگری عشایر)، کرمانشاه (گردشگری خوراک و دفاع مقدس)، مازندران (مسیر سبز و جنگل‌های هیرکانی)، لرستان (دره تاریخی خرم‌آباد)، فارس (گردشگری الکترونیک)، سیستان و بلوچستان (گردشگری خوراک و کشاورزی)، کردستان (نوروز و موسیقی)، قم (سرمایه‌گذاری سبز)، خوزستان (پرنده‌نگری)، آذربایجان شرقی (آثار ثبت جهانی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی)، آذربایجان غربی (طبیعت و تاریخ)، ایلام (طبیعت‌گردی)، اردبیل (تندرستی و آب‌های درمانی)، اصفهان (گردشگری دیجیتال)، بوشهر (گردشگری ساحلی‌دریایی و گردشگری مقاومت) و زنجان (ژئوتوریسم)، عناوین رویکرد استان‌ها در نمایشگاه هفدهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا