توسعه شبکه فناوری و نوآوری در مازندران

مدیر کل اقتصادی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه باید شبکه فناوری و نواوری استان هر چه زودتر بالغ شود، گفت: باید واحدها به یکدیگر خدمات دهنده تا بهره‌وری در حوزه شبکه پژوهش شکل بگیرد.

سید عباس حسینی امروز، ۱۲ آذرماه در هشتمین نمایشگاه فن بازار و دستاوردهای شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیان که به میزبانی دانشگاه پیام‌نور مازندران برپا شد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد اتفاق خوب و منحصر بفردی است و شاهد حضور شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستیم که رتبه‌های خوبی را در فناوری، پژوهش و بهره‌وری به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی موجب پویایی و توسعه علمی در بخش‌های مختلف می‌شود، افزود: با وجود اینکه دانشگاه‌های مازندران مانند نوشیروانی، دانشگاه مازندران و سایر دانشگاه‌های استان  در بخش‌های علمی و فناوری خوش درخشیدند لازم است متولیان امر پژوهش پیگیری‌های لازم را در جهت بهره‌وری از ظرفیت‌های استان داشته باشند.

مدیر کل اقتصادی استانداری مازندران با تاکید براینکه باید شبکه فناوری و نواوری استان هر چه زودتر بالغ شود، گفت: باید واحدها به یکدیگر خدمات دهنده تا بهره‌وری در حوزه شبکه پژوهش شکل بگیرد.

این مسئول فعالیت پژوهشی جهاد دانشگاهی را در حوزه‌های مختلف قابل تحسین دانست و یادآور شد: لازم است این نهاد با ظرفیت‌هایی علمی و تحقیقی که در اختیار دارد با کاربران تحت پوشش خود ارتباط بیشتر و هم پوشانی داشته باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی هم در حوزه بهره‌وری اقدامات خوبی داشته، لازم است با توجه به ظرفیت‌های زیادی که این سازمان دارد با اولویت بندی بدنه استان را به سمت پژوهش محوری هدایت کند.

قابل ذکر است، در هشتمین نمایشگاه فن بازار و دستاوردهای پژوهشی ۳۴ غرفه شامل ۲۵ شرکت فن‌آور و دانش‌بنیان، ۶ مرکز رشد دانشگاهی و ۳ سازمان دولتی با مشارکت پارک علم و فناوری و دانشگاه پیام‌نور شرکت دارند.

پکیج کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء، نرم‌افزار جامع دیسپاچینگ موتورخانه‌ها، ۹ لاین جدید کلزا، ۵ لاین جدید سویا، ۲ لاین جدید کتان، سامانه جامع نیروگاه‌های تجدیدپذیر، کود زیستی بیوتریپین، دستگاه پروگرمر نسل دوم و دستگاه عیب‌یاب نسل دوم و برخی دیگر از تولیدات فن‌آور و دانش‌بنیان در این نمایشگاه عرضه و معرفی شدند.

از دیگر بخش‌های این نمایشگاه رونمایی از سکوی آبیاری هوشمند رهاسا مبتنی بر پروتکل لورا بود. این سکو در حوزه اینترنت اشیا و آبیاری هوشمند به‌ویژه زمین‌هایی با وسعت بالا کاربری دارد.

همچنین غرفه جهاد دانشگاهی استان مازندران به‌صورت تخصصی روی ریزجلبک‌ها و فرآورده‌های آن متمرکز است شده است که در سال‌های گذشته تولید محصولات از فرآورده‌های آبزیان، ماهیان گرمابی، خاویاری و زینتی را آغاز کرد و موفق به تولید چندین محصول در این حوزه و همچنین حوزه طیور شد.

هشتمین نمایشگاه فن‌بازار و نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از ساعت ۹ تا ۱۶ عصر ۱۲ تا ۱۴ آذر ماه در دانشگاه پیام‌نور ساری پذیرای بازدید علاقمندان این حوزه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا