معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:
دانشگاه‌ها با پارک علم و فناوری همراه شوند

معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اردبیل با اشاره به گفتمان زنجیره پیشرفت استان اردبیل، با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های استان باید همراه پارک علم و فناوری باشند، ادامه داد: تولید انبوه، اشتغال و صادرات در شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مهم است.

یاسر عبداللهی‌عابد ۶ آذر در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اردبیل با اشاره به گفتمان زنجیره پیشرفت استان اردبیل، گفت: در حال حاضر مجموعه مدیریتی استان اهتمام ویژه‌ای به خط ریلی میانه-اردبیل و تداوم آن به پارس‌آباد، راه، خط هوایی، آب، برق و گاز دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته نرخ بیکاری در استان تقلیل یافته و تک رقمی شده است، افزود: در سال ۱۴۰۱ درآمد سرانه استان نیز نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته در جامعه شهری شاهد رشد ۷ درصدی در این خصوص هستیم.

عبداللهی‌عابد یکی از حلقه‌های اصلی ارتباط شهرستان‌ها با یکدیگر را مراکز اقامتی آنها دانست و تصریح کرد: کشاورزی نیز یکی از موضوعات مهم توسعه استان است که توجه ویژه‌ای به آن داریم.

معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل به ایجاد باغات مدرن در استان تاکید کرد و گفت: نیازمند الگوهای جدید در حوزه باغات مدرن هستیم.

وی تکمیل صنایع سلولزی و فلزی استان را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: سال گذشته اولین پروانه بهره‌برداری معدن در مشگین‌شهر صادر شد و این معدن تاثیرات مهمی در افزایش درآمد سرانه استان و افزایش اشتغال در استان داشته است.

عبداللهی‌عابد با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های استان باید همراه پارک علم و فناوری باشند، ادامه داد: تولید انبوه، اشتغال و صادرات در شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مهم است.

معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل همچنین از برنامه‌ریزی برای تحقق ۱۲ هزار شغل پایدار تا پایان سال ۱۴۰۳ در استان اردبیل خبر داد.

یوسف عباس‌پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه در این نمایشگاه ۷۶ غرفه در قالب ۱۵۰ فناور و شرکت دانش‌بنیان حضور دارند، گفت: در قالب این نمایشگاه یک سری رویدادها برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویداد استارتاپی دانش‌آموزی با عنوان بزرگترین استارتاپ نوآوری در راستای مردمی‌سازی و ترویج فرهنگ علم و فناوری در حوزه دانش‌آموزی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد، ادامه داد: همچنین در قالب این نمایشگاه ۱۰ نیاز فناورانه و ۱۰ عرضه فناوری مشخص شده و یک سری پنل‌های مشاوره اجرا خواهد شد.

عباس‌پور با بیان اینکه دو پروژه عمرانی ساختمان اصلی پارک و کارگاه‌های نوآوری در حال ساخت هستند، تصریح کرد: در قالب صندوق پژوهش و نوآوری استان و تبصره‌های حمایتی، حمایت‌های مناسبی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان انجام شده است.

جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان اولین توصیه به علم و پژوهش توصیه کرده‌اند، گفت: باید بدانیم که توسعه کشور صرفا از این مسیر عبور می‌کند.

وی با تاکید بر مرجعیت علمی و انجام پژوهش‌ها و فناوری‌های نیازمحور که معطوف به رفع نیازهای کشور باشد، افزود: دست‌اندرکاران حوزه پژوهش و فناوری استان خواستار حمایت‌های مادی و معنوی هستند.

رزمجو رتبه استان اردبیل در حوزه فناوری و نوآوری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در حوزه علمی رتبه ۱۵ دنیا را دارد و این رتبه در بیست سال اخیر از ۵۸ به ۱۵ رسیده است که این رشد قابل توجه نشان‌دهنده حمایت‌های نظام است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی دیپلماسی علمی و دستیبابی به مرجعیت علمی را یکی از اولویت‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و گفت: افزایش تفاهم متقابل، افزایش مهارت و دانش و اعتماد به نفس پژوهشگران و فناوران و کم‌رنگ شدن فاصله پژوهشگران ایرانی با پژوهشگران خارجی از شاخص‌های مهم توسعه کشور هستند.

وی توجه به تحقیق به توسعه را بسیار مهم دانست و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های جهانی تایمز و شانگهای دارای رتبه خوبی بوده و در حال ارتقا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا