حضور دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه­‌های برتر جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از حضور این دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر جهان در رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۴ در سه حوزه مهندسی (Engineering)، علوم فیزیکی (Physical sciences) و علوم زیستی (Life sciences) خبر داد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر جبرائیل رزمجو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، ۱۶ آبان‌ماه، از حضور دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های برتر جهان در رتبه بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۴ در سه حوزه مهندسی (Engineering)، علوم فیزیکی (Physical sciences) و علوم زیستی (Life sciences) خبر داد و گفت: در حوزه موضوعی مهندسی که شامل زیر حوزه‌های مهندسی عمومی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی عمران و مهندسی شیمی است، دانشگاه محقق اردبیلی جایگاه ۶۰۰-۵۰۱ جهان را کسب کرده است.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه موضوعی علوم فیزیکی که شامل رشته‌های فیزیک و نجوم، شیمی، زمین‌شناسی، محیط زیست، زمین و علوم دریایی و آمار و ریاضی است، جایگاه ۸۰۰-۶۰۱ جهان و در حوزه علوم زیستی که شامل رشته‌های کشاورزی و جنگلداری، علوم بیولوژیکی، علوم دامپزشکی و علوم ورزشی است، جایگاه ۸۰۰-۶۰۱ جهان را کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: موسسه تایمز دانشگاه‌های جهان را در ۱۱ حوزه موضوعی مختلف رتبه بندی می‌کند و شرایط حضور در رتبه بندی موضوعی تایمز تعداد قابل قبولی از انتشارات علمی (سال ۲۰۲۲-۲۰۱۸ برای رتبه بندی ۲۰۲۴) و اعضای هیات علمی می‌باشد که برای هر موضوع متفاوت است.

وی اضافه کرد: رتبه‌بندی موضوعی تایمز براساس ۵ معیار اصلی آموزش (محیط یادگیری)، محیط پژوهشی، کیفیت پژوهش، چشم انداز بین المللی و صنعت مشابه با رتبه بندی جهانی تایمز انجام می‌شود، اما هر کدام از این شاخص‌ها متناسب با هر حوزه موضوعی وزن دهی می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریک حضور ارزشمند دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی موضوعی تایمز و قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی اساتید، کارشناسان و دانشجویان فعال در عرصه پژوهش و فناوری و حمایت‌های نهاد‌های استانی و ملی، اظهارامیدواری کرد: با اتخاذ سیاست‌های حمایتی و تشویقی گسترده، تلاش خواهد شد تا روند رو به رشد حضور و ارتقای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی‌های ملی و بین المللی ادامه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: این موفقیت‌ها، انگیزه و اشتیاق بیشتری را برای رشد و پیشرفت علمی در دانشگاه محقق اردبیلی به‌وجود آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا