تولید محتوای مجازی در اردبیل سرعت می گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: شورای فرهنگ عمومی در راستای تولید محتواهای مجازی موثر و مفید برای مردم احساس تکلیف کند و از افراد دارای طرح و ایده در این رابطه استقبال می‌کنیم تا این شورا در این میدان، با برنامه و اقدام موثر وارد عمل شود.

به گزارش سیناپرس ، رضا قاسمیان روز یکشنبه در جلسه مسئولان فرهنگی استان اردبیل به مناسبت روز فرهنگ عمومی در استانداری این استان اظهار کرد: جالب است که برای ساخت و تولید خیلی چیزها و ابزارها تسهیلات بانکی تصویب و تخصیص می‌یابد اما برای تولید محتواهای مجازی و احداث کارخانه و قرارگاه تولید آن، تسهیلاتی در نظر گرفته نمی‌شود.

وی افزود: تولید محتواهای مورد احتیاج استان مبتنی بر گزاره‌های بومی و ضرب‌المثل‌ها و فرهنگ محلی ضروری است و باید مصارف اینترنتی مردم جهت داشته باشد و به آن سامان داده شود و کلیپ‌ها و محصولات مجازی مفید و مورد نیاز تولید شود.

معاون استاندار اردبیل ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی از حیث کیفی رشد یافته است و بحث‌های تخصصی مهمی در آن صورت می‌گیرد و لازم است روی برخی مباحث تخصصی این شورا حساب بازشود تا موارد مورد بحث، جدی و کارگشا باشد.

قاسمیان همچنین گفت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل باید مسائل و موضوعات استانی با دقت مطرح و بررسی شود و بیشتر از نظرات و دیدگاه‌های اعضای حقیقی شورا که با متن جامعه ارتباط دارند، استفاده شود.

فرهنگ مقوله‌ای زیربنایی است

قاسمیان افزود: فرهنگ، مقوله‌ای زیربنایی است و وقتی انسان مشاهده می‌کند که فرهنگ را پیوست مسائل اقتصادی و اجتماعی قلمداد می‌کنند، افسوس می‌خورد؛ زیرا بهتر است موضوعات اقتصادی و اجتماعی پیوست فرهنگ باشند و از اینکه طی ده‌ها سال به فرهنگ به عنوان عامل زیربنایی نگاه دقیقی اعمال نمی‌شود، جای تاسف دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: باید روی فرهنگ سیاسی استان تمرکز و مشکلاتش احصا شود و همچنین برای رفع آنها تدبیر اتخاذ شود و در کنار آن به مسائلی نظیر نزاع دسته‌جمعی که اغلب، حاصل یک برخورد نظیر تصادف خودرو و بداخلاقی‌های متعاقب آن است باید بررسی‌های جامع و کارگشا صورت گیرد.

او با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد عمرانی نظیر آبرسانی‌ها و احداث جاده‌ها و بزرگراه‌ها در استان گفت: جالب است که با وجود این‌همه کارهای بزرگ و زیربنایی عمرانی، ناراحتی‌هایی نیز از ناحیه مردم مشاهده می‌شود و در واقع این قبیل نارضایتی‌ها به مباحث فرهنگی مربوط می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: همین کمک‌های مومنانه که در سطح وسیعی از جامعه در دوره کرونا اجرا شد و بعدها نیز مشاهده می‌شود، اقدامی خیرخواهانه است اما خیلی از کارهای خیرخواهانه ما می‌تواند اثرات سوء نیز داشته باشد که به آن دقت نمی‌شود ، به عنوان مثال وقتی بسته غذایی را در مقابل چشمان فرزند به پدرش اهدا می‌کنیم، ارج و قدر پدر نزد فرزند ضایع می‌شود و اینها مباحث ریز و مهم فرهنگی است که باید مورد دقت قرار گیرند.

او ادامه داد: پژوهش در باب اقدامات خیرخواهانه ضروری است و مصرف انرژی نیز باید مدنظر قرار گیرد و نیاز به نظریه‌پردازی نیز در این حوزه‌ها هست و در خصوص نشاط اجتماعی هم باید تعریف جامع و متقنی داشته باشیم که مراد از نشاط اجتماعی چیست و چگونه باید ترویج یابد.

در ابتدای این جلسه، اعضای جلسه از طریق وبینار از صحبت‌ها و سخنرانی‌های رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان ولی فقیه و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی استان‌ها بهره‌مند شدند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا