21 تا 24 آبان به همت جهاد دانشگاهی و بنیاد شهید
اولین نمایشگاه دانش بنیان ساخت سریع مسکن برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه و رویداد ساخت سریع مسکن 21 تا 24 آبان امسال با حضور مسئولان و فعالان اقتصادی به همت جهاد دانشگاهی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سیناپرس، دکتر محمدرضا شیخ سبط انصاری، معاون سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان (ستفا) وابسته به جهاد دانشگاهی دیروز با اعلام این خبر در نشستی خبری اظهار کرد: در این همایش که به همت جهاد دانشگاهی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و البته مشارکت شرکت‌های فناور و دانش بنیان حوزه ساخت مسکن برپا خواهد شد، یک فتح باب مشارکت جهت سرعت بخشیدن به ساخت مسکن با استفاده از فناوری‌های جدید خواهد بود.

او تاکید کرد: این همایش با توجه به اهمیت ساخت سریع مسکن ارزان، مستحکم و پایدار با فناوری‌های نوین به همت بخش خصوصی و کمک حامیان معنوی مسئله محور برگزار می‌شود. معاون ستفا با اشاره به اهداف رویداد ساخت سریع مسکن تصریح کرد: با توجه به نیاز بنیاد شهید و امور ایثارگران و لزوم حمایت از حدود ۱۰ هزار نخبه این بنیاد، جهاددانشگاهی برای راه اندازی ساختار نوآوری مشترک با بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب مرکز رشد، پارک علم و فناوری و … آمادگی دارد.

شیخ سبط انصاری افزود: این رویداد با هدف توجه به اهمیت ساخت سریع مسکن ارزان، مستحکم و پایدار با فناوری‌های نوین به همت بخش خصوصی و کمک حامیان معنوی، رویدادی مسئله محور با عنوان «ساخت سریع مسکن پایدار»، همراه با نمایشگاه تخصصی با نظر به الگوهای شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی، و سبک زندگی سالم و همچنین رویکردی دانش بنیان و مردم پسند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برخی توانمندی‌های جهاددانشگاهی یادآوری کرد: این نهاد در عرصه اشتغال مثل اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، فعالیت‌های کارآفرینانه برای دانش آموختگان، توسعه پارک‌ها و مراکز رشد و اقتصاد دانش بنیان فعالیت‌های خوبی داشته است و در حال حاضر سه پارک علم و فناوری، 24 مرکز رشد و 40 مرکز نوآوری و شتابدهی را در سراسر کشور راه اندازی کرده و تلاش می‌کند ساختار‌های فناورانه را با مساله شناسی و نیاز‌های کشور توسعه دهد.

معاون ستفا گفت: با توجه به نیاز بنیاد شهید و امور ایثارگران و لزوم حمایت از حدود 10 هزار نخبه این بنیاد، جهاددانشگاهی برای راه اندازی ساختار نوآوری مشترک با بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب مرکز رشد، پارک علم و فناوری و … آمادگی دارد.

  • شارژ فناوران و نوآوران ساخت سریع مسکن

دکتر عادل مهری مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح‌های خلاقانه استارت‌آپی به صورت مادی و معنوی حمایت می‌کند تصریح کرد: نمایشگاه و رویداد ساخت سریع مسکن با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله، جهاد دانشگاهی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان نظام مهندسی مسکن ساختمان، دانشگاه آزاد اسلامی، پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق، مرکز نوآوری‌های شهر، انجمن مدیریت سبز ایران، مراکز شتابدهی فعال در حوزه مسکن و نوآوری‌های شهری و انرژی و محیط زیست و … در راستای نگاه مساله محور به بحث ساخت مسکن که از دغدغه‌های کشور بویژه بنیاد شهید برای خانواده‌های شهدا و ایثارگر است 21 تا 24 آبانماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به توانمندی‌های جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: اشتغال و مسکن از دغدغه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران از سویی نیز حمایت از ایده‌های ده هزار نخبه ایثارگر از ماموریت‌های ماست که تلاش می‌کنیم برای این ماموریت شرایط و امکانات مناسب را فراهم کنیم.

مهری، با ابراز امیدواری از نتیجه تفاهم‌نامه‌هایی که با برخی از مراکز ملی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های استارت‌آپی امضا شده است، گفت: یکی از موضوعات مهمی که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرده‌اند، اشتغال‌زایی و همچنین معرفی این عزیزان است. اشتغال پایداری که بنیاد شهید و امور ایثارگران مدنظر دارند این است که باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و ارتقای سطح طرح‌های استارت‌آپی را در دستور کار قرار دهیم.

  • دبیرخانه نوآوری ساخت مسکن سریع و پایدار ایجاد می‌شود

دکتر شایسته مشاور مدیرکل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز با اشاره به اینکه رویداد ساخت سریع مسکن با مشارکت بنیاد شهید و جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود گفت: در این رویداد ملی دستگاه‌های مختلف حضور دارند و این موضوع حاکی از اهمیت موضوع است.

وی با تصریح اینکه در این رویداد علاوه بر رویداد، نمایشگاهی از دستاورد‌های مسکن و نیز نمایشگاه از منظر شهری و نیز کارگاه‌های تخصصی و علمی برگزار می‌شود اظهار داشت: دبیرخانه دائمی در حوزه نوآوری ساخت مسکن سریع و پایدار نیز بعد از رویداد در اداره کل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر ایجاد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا