دانشگاه خوارزمی دانشجویان قزاق می پذیرد

رییس دانشگاه خوارزمی با اعلام آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان قزاقستانی گفت: بیش از ۶۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه خوارزمی مشغول تحصیل‌ هستند.

به گزارش سیناپرس،علی حسن ‌بیگیروز یکشنبه با علی‌اکبر طالبی‌متین رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار زمینه‌های همکاری‌ میان دانشگاه خوارزمی و دانشگاه‌های برتر قزاقستان در محورهای علمی، آموزشی و پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت.

حسن ‌بیگی در این دیدار به تشریح ظرفیت‌های دانشگاه خوارزمی پرداخت و اظهار داشت: این دانشگاه با بیش از ۱۶ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسادکتری آماده همکاری با دانشگاه‌های قزاقستان در زمینه‌های آموزشی، پروژه‌های مشترک تحقیقاتی-کاربردی و خدمات آزمایشگاهی است.

وی افزود: دانشگاه خوارزمی تاکنون با دانشگاه‌های خارجی متعددی قرارداد همکاری امضا کرده است و این اقدام یکی از راه‌های توسعه علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها محسوب می شود که با تبادل استاد و دانشجو، ارائه ظرفیت‌های علمی دانشگاه به سایر دانشگاه‌های جهان و بهره‌مندی از امکانات و خدمات متقابل همراه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، در ادامه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان آمادگی خود را برقراری ارتباط و تعاملات دانشگاه‌های ایران با قزاقستان را اعلام کرد.

طالبی‌متین اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوب همکاری دانشگاه خوارزمی این امکان وجود دارد تا بتوانیم تعاملات خوبی را با دانشگاه‌های قزاقستان از جمله دانشگاه‌ ملی اوراسیا و نظربایف داشته باشیم.

در این دیدار مقرر شد تا محورها و ظرفیت‌های همکاری دانشگاه خوارزمی با دانشگاه‌های قزاقستان تبیین و سپس به طرف قزاقستانی اعلام شود.

رییس دانشگاه خوارزمی نیز آمادگی خود را از میزبانی روسای این دانشگاه‌ها اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا