انتشار مقاله پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در یک نشریه معتبر علمی

مدیر پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی از انتشار مقاله پژوهشگران این دانشگاه در نشریه علمی Renewable and Sustainable Energy Reviews خبر داد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر موسی ترابی گیگلو، مدیر پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی ۲۳ مهر گفت: دکتر حسین شایقی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه محقق اردبیلی و از دانشمندان پراستناد ۱ درصد برتر جهان به همراه یک تیم پژوهشی از دانشگاه های داخلی و خارجی، مقاله‌ای نفیس با عنوان ” Trends in modern power systems resilience: State-of-the-art review ” را در نشریه معتبر علمی Renewable and Sustainable Energy Reviews با ضریب تأثیر ۱۶ منتشر نمود.

مدیر پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: این مقاله بخشی از یک پروژه تحقیقاتی است که طی آن نقش سیستم قدرت برای امنیت انرژی، خدمات اضطراری، زیرساخت های اساسی و اقتصاد بررسی شده است و در این بین انعطاف پذیری سیستم قدرت در برابر حوادث با احتمال کم با تاثیر زیاد برای اطمینان از پایداری و قابلیت اطمینان برنامه ریزی و بهره برداری سیستم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل، چالش‌ها و فرصت‌ها برای ارزیابی و بهبود انعطاف‌پذیری سیستم قدرت در این تحقیق بررسی شده­ است.

وی تصریح کرد: در مقاله منتشر شده بر لزوم استفاده از معیارهای مناسب با درک جامع تاب آوری تاکید شده است. علاوه بر این، برای بهبود تاب‌آوری سیستم قدرت مدرن، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را با دسته‌بندی‌های مختلف همراه با تحلیل دقیق چالش‌های مربوطه مورد بررسی قرار داده است.

مدیر پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بر اساس نتایج این مقاله، مشاهده می شود که ریزشبکه‌ها با نزدیک‌تر کردن منابع انرژی به مراکز بارگذاری و کاهش وابستگی شبکه به خطوط انتقال، که آسیب‌پذیرترین تجهیزات در برابر بلایای طبیعی هستند، پتانسیل بالایی برای بهبود انعطاف‌پذیری سیستم قدرت دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی خاطر نشان کرد: نشریه Renewable and Sustainable Energy Reviews که توسط انتشارات Elsevier منتشر می‌شود، به عنوان یکی از معتبرترین منابع در زمینه انرژی‌های نو، پاک و تجدیدپذیر شناخته می‌شود و تمرکز خود را بر منابع انرژی، حفاظت محیط‌زیست و توسعه پایدار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا