مبلغ گرنت اعضای هیات علمی دانشگاه تهران ۳ برابر شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اعلام کرد: مبلغ پایه هر امتیاز گرنت اعضای هیأت علمی این دانشگاه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با رشد سه برابری از ۲۵۰ هزار تومان به حدود ۷۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش سیناپرس از دانشگاه تهران، مهدی فکور روز شنبه در توضیح رشد سه برابری مبلغ پایه هر امتیاز گرنت اعضای هیأت علمی این دانشگاه اظهار داشت: اعضای هیأت علمی در ازای هر فعالیت و تولید علمی که انجام می‌دهند، امتیازی دریافت می‌کنند که به ازای هر امتیاز، مبلغ پایه گرنتی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: سال‌ها است که مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به ازای هر امتیاز به عضو هیأت علمی تعلق می‌گرفت، به عبارتی مبلغ پایه گرنت برای هر امتیاز برابر ۲۵۰ هزار تومان بود که اکنون مبلغ پایه گرنت برای هر امتیاز به حدود ۷۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران یادآور شد: سه برابر شدن مبلغ پایه گرنت اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران در آستانه آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ نیز اقدام جدیدی است که با مساعدت رییس دانشگاه و به منظور تشویق بیشتر اعضای هیأت علمی برای انجام کار علمی محقق شده است.

فکور درباره پرداخت گرنت به اعضای هیأت علمی هم گفت: تاکنون نصف مبلغ گرنت در سال ۱۴۰۲ با مبلغ پایه گرنت قبلی پرداخت شده است و به زودی این مبلغ گرنت بر پایه مبلغ جدید به روز می شود.

وی همچنین درمورد گرنت اعضای هیأت علمی تازه جذب شده دانشگاه تهران توضیح داد: اعضای هیأت علمی تازه جذب شده این دانشگاه در همه رشته‌ها و گروه‌های تخصصی در بدو ورود حداقل ۲۵ میلیون تومان به عنوان گرنت ورودی دریافت می‌کنند.

عضو هیأت رییسه دانشگاه تهران به ارتقای ۸۳ پله‌ای جایگاه این دانشگاه در ویرایش ۲۰۲۳ رتبه‌بندی عملکرد مقاله‌های علمی دانشگاه‌های جهان (رتبه‌بندی دانشگاه ملی تایوان) نسبت به ویرایش ۲۰۲۲ این نظام رتبه‌بندی اشاره کرد و اظهار داشت: بر پایۀ گزارش سال ۲۰۲۳ میلادی «رتبه‌بندی عملکرد علمی دانشگاه‌های جهان»، دانشگاه تهران در جایگاه نخست ملی و ۲۸۶ جهان ایستاده است، در حالی که در سال گذشته دانشگاه تهران دومین دانشگاه ایرانی در این نظام رتبه‌بندی و رتبه جهانی آن ۳۶۹ بود.

فکور افزود: قطعاً به زودی آثار اقدامات انگیزشی نظیر افزایش مبلغ حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها و اعطای گرنت‌های ویژه به اساتیدی که در زمینه تولید علم پیشرو هستند را در ارتقای جایگاه دانشگاه تهران در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا