بهره برداری از طرح اسکادای پست 132 كيلوولت اهرم در بوشهر

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر از بهره برداری طرح اسکادای پست 132 كيلوولت اهرم در استان بوشهر خبر داد و گفت: این طرح در تثبیت برق پایدار شهرستان اهرم و مناطق شمال شرق استان بوشهر تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس، مهدی توکلی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: طرح یاد شده با صرف 7میلیارد و 820 میلیون ریال نقش بسزایی در تثبیت برق پایدار منطقه دارد که این اعتبارات از محل منابع ملی تامین شده است.
وی، با بیان اینکه اجرای این طرح در شرایط آب و هوا و اقلیم گرم تابستانی انجام شد گفت : این طرح بنا به اعلام مرکز دیسپاچینگ بوشهر بعنوان اولویت رویت پذیری در سال گذشته آغاز شد و اوایل تابستان امسال به پایان رسید، نصب و راه اندازي تابلوهاي RTU و تجهيزات اسكاداي ايستگاه و ارتباط با مركز كنترل ديسپاچينگ امور انتقال بوشهر از جمله اقدامات برای راه اندازی طرح اسکادای پست 132 كيلوولت اهرم در استان بوشهر بود که با موفقیت به سرانجام رسید.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر، هدف از اجراي پروژه یاد شده را افزايش رويت پذيري، هوشمند سازي و مديريت شبكه ايستگاه 132 كيلوولت اهرم دانست و با ارائه توضيحات تكميلي گفت : با تلاش و همت متخصصين داخلي و با هزينه اي بالغ بر 7820 ميليون ريال طي 5 ماه عمليات اجراي طرح اسكاداي پست 132 كيلوولت اهرم در استان بوشهر به بهره برداري رسيد.

بهنام حقیقی مدیر دفتر طرح دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه ای فارس نیز در ادامه اظهار داشت: با اجراي اين طرح عمليات مديريت و نظارت بر كنترل اين ايستگاه از راه دور براي مراكز كنترل ديسپاچينگ برق فارس و بوشهر و ديسپاچينگ ملي فراهم گرديد كه اين امر نقش بسزايي در افزايش رويت پذيري، هوشمند سازي و مديريت شبكه دارد.

گفتنی است؛ شهر اهرم بعنوان مركز شهرستان تنگستان در استان بوشهر يكي از شهرهاي مهم و استراتژيك جنوب كشور محسوب مي شود که مشترکان صنعتی قابل توجه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا