انتصاب رئیس انسجام‌بخشی امور فرهنگی صنعت آب و برق اردبیل

با حضور مسئول نظارت و بازسی دفتر امور فرهنگی وزارت نیرو، حجت‌الاسلام صادقی به عنوان رئیس انسجام بخشی امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان اردبیل معرفی شد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل، علی حیدری اُناری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، ۲۰ مرداد ماه در جلسه شورای فرهنگی و آیین تکریم و معارفه رئیس انسجام بخشی امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان اردبیل با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با مقوله فرهنگ، اظهار کرد: مسئله مد نظر و مورد تاکید ایشان در سخنرانی‌ها و جلسات، ساختار فرهنگ به معنای آنچه که مردم به عنوان فرهنگ در زندگی فردی و جمعی عمل می‌کنند،‌ است.

حیدری اُناری افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری فرهنگ عمومی،‌ فرهنگ ملی و فرهنگ رسمی دوباره باید بازسازی انقلابی شود و این امر نیازمند کار فرهنگی مجاهدانه، دغدغه‌مند،‌سریع، موثر و تحول‌آفرین است.

وی با اشاره به این‌که تحولات فرهنگی همواره جزو تحولات غیرملموس در جوامع است،‌ اظهار کرد: در برابر تحولات فرهنگی و برای بازسازی ساختار فرهنگ باید از سه راهبرد پیروی کرد؛ نخست هشیاری دائم در این عرصه، رصد و شناخت دقیق از مسائل روز و دیگری ارائه راهکارهای عالمانه و موثر است. وی همگرایی و انسجام را از دیگر مسائل مهم و اساسی در کار فرهنگی برشمرد و گفت: کار فرهنگی اگر با انسجام و همگرایی همراه نباشد صرفا یک اتفاق خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه با اشاره به تاثیر و موفقیت فعالیت‌های فرهنگی در دهه‌ی ۶۰، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی در دهه‌ی شصت در بستر مساجد انجام می‌گرفت و این حرکت جمعی و مبتنی بر آموزه‌های اسلامی در عرصه فرهنگ نیز نمود می‌یافت و می‌بایست امروز نیز از این راهکار برای تاثیرگذاری بیشتر فعالیتهای فرهنگی بهره بگیریم.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام سهیلی مقدم، مسئول نظارت و بازسی دفتر امور فرهنگی وزارت نیرو گفت: برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی تمامی ظرفیت‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان‌ها به صورت هدفمند و منسجم به کارگیری خواهد شد.

سهیلی مقدم تصریح کرد: دشمن به صورت همه جانبه و با در اختیار گرفتن تمام ابزارهای رسانه‌ای، فرهنگ و اعتقادات مردم را نشانه گرفته که برای مقابله با این هجمه افکنی‌ها حرکت به سمت یک نظام حکمرانی جدید در بستر فرهنگی مطابق با منویات مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: هر برنامه فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی باید با ایده‌پردازی همراه بوده و در راستای جلب و جذب نسل جوان جامعه باشد و در عین بازنگری نظام ایده‌پردازی در حوزه فرهنگ، کارهای بی‌جهت و خنثی از لیست برنامه‌ها حذف شود.

وی وظیفه‌ی شورای فرهنگی را ریل‌گذاری در عرصه فرهنگ مبتنی بر مسائل روز عنوان و تاکید کرد: «ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت نیرو»، «تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن»، «ارتقاء التزام عملی به قرآن کریم در ابعاد فردی و اجتماعی»، «تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت، تصمیم گیری و برنامه ریزی» و «توسعه مهارت‌های قرآنی در میان جامعه هدف به ویژه کودکان و نوجوانان» از دیگر برنامه های این شورا می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا