دانشگاه امیرکبیر میزبان اولین دوره عالی تربیت مدیران بخش معدن و صنایع معدنی

رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برگزاری اولین دوره عالی تربیت مدیران در حوزه معادن و صنایع معدنی کشور به همت این دانشکده خبر داد.

به گزارش سیناپرس به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهدی مجیدپور روز شنبه گفت: فقدان دانش های لازم در زمینه مدیریت کسب وکار معادن، اقتصاد، سیاستگذاری و حکمرانی معادن، موجب شده تا بخش معدن و صنایع معدنی با شکوفایی فاصله زیادی داشته باشند. این در حالی است که بخش معادن در کشور ظرفیت بالایی برای نقش آفرینی در اقتصاد ملی دارد و جزو اولویت های صنعتی و اقتصادی کشور است.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دانشگاه صنعتی امیرکبیر مادر دانشگاه های صنعتی کشور است و انتظار می رفت این دانشگاه که دارای دانشکده های مدیریت، مهندسی معدن و مهندسی مواد و متالوژی است، در پر کردن خلاء دانش و مهارت مدیریت معادن و صنایع معدنی نیز پیشتاز و پیشقدم باشد.

رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: بر همین اساس پس از انجام مطالعات لازم و برقراری تعاملات سازنده با مدیران معدنی کشور، برای اولین بار دوره عالی تربیت مدیران اجرایی در بخش معدن و صنایع معدنی طراحی شده و هم اکنون در حال اجرا است.

مجیدپور گفت: خانه معدن ایران شریک اصلی در طراحی و برگزاری این دوره است و مساعدت های فراوانی برای برگزاری این دوره انجام داده است.

وی افزود: این دوره حاصل زحمات، تعاملات و هم اندیشی های متعدد بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت های تجاری و تشکل های معدنی است. برای برگزاری مناسب این دوره و طراحی عناوین دروس، سرفصل ها و محتوای آنها مطابق با آخرین پیشرفت های علمی در دنیا و همچنین نیاز بخش معدن و صنایع معدنی کشور، بیش از یک سال زمان صرف شد.

رئیس دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: مدرسین این دوره را اساتید برجسته و مخاطبین این دوره را مدیران کلیدی شرکت های معدنی تشکیل می دهند. برگزاری دوره چند سال به طول خواهد کشید و به دانش پذیران در پایان دوره گواهی معتبر از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعطاء می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا