مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت:
واحدهای صنعتی فارس از ظرفیت مراکز مشاوره صنعتی استفاده کنند

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: صنعتگران و فعالان عرصه تولید در این استان می‌توانند از ظرفیت ایجاده شده توسط مراکز مشاوره صنعتی برای دریافت خدمات مشاوره‌ای، در راستای بهبود و ارتقاء توان خود استفاده کنند.

به گزارش سینا پرس فارس، سيدمصطفي هاشمي مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در نشست هم انديشي مشاوران فعال كسب و كار در شهرك هاي صنعتي استان افزود: استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره صنعتی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به واحدهای صنعتی می‌تواند در زمینه افزایش توانمندسازی و بهره‌وری واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نقش موثری ایفا کند.

وی افزود: مراکز مشاوره با استفاده از ظرفیت مشاوران صنعتی می‌تواند اطلاعات و آگاهی‌های لازم را در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد که این امر بسیاری از مشکلات موجود را از سر راه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان درشهرک ها و نواحی صنعتی بر خواهد داشت.

وی افزود: سرمایه‌گذاران برای این‌که بتوانند در مسیر تولید موفق باشند و واحدهای تولیدی خود را با موفقیت هدایت کنند، باید در همه حوزه‌ها اطلاعات لازم و کافی داشته باشند، بنابراین حتما نیاز به مشاوره با متخصصان دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به این ‌که حضور مشاوران در كنار واحدهای صنعتی بسیار مهم و ضروری است، افزود: مشاوره در همه زمینه‌ها یکی از موارد مهم و مورد نیاز سرمایه‌گذاران است و در این زمینه شرکت شهرک‌های صنعتی هم در چارچوب برنامه ها حمایت خواهیم کرد.

هاشمي با اشاره به اقدامات اثربخش مشاوران صنعتي و كسب و كار در زمینه رفع مشکلات بخش صنعت استان اظهار داشت: این اقدامات می‌تواند بخشی از مشکلات حوزه صنعت استان به ویژه مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را برطرف کند و گامی تاثیرگذار در جهت توسعه صنعتی استان باشد.

وی يكي از خدمات مشاوران را عارضه يابي و ارائه راهكارهاي بهبود براي ارتقاي توليد واحدهاي صنعتي برشمرد و با اشاره به اهمیت عارضه‌یابی و مشاوره در زمینه کاهش مخاطرات و مشکلات و همچنین دستیابی واحدهای صنعتی تصريح كرد: شركت شهرك هاي صنعتي فارس نيز در قالب پروژه هاي عارضه يابي و بهبود، حمايت هاي يارانه اي انجام داده و بخشي از هزينه ها را پرداخت مي كند كه در سال گذشته 48 پروژه عارضه يابي و 27 پروژه بهبود در واحدهاي صنعتي از طريق مشاوران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در ادامه با بيان اينكه یکی دیگر از اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی راه اندازي و حمايت از کلینیک صنعت است، گفت: در اين زمينه نيز مشاوران نقش اصلي را برعهده دارند و ما بزودي انتخابات هيات مديره كلينيك صنعت استان را برگزار و هيات مديره جديد تشكيل خواهد شد.

هاشمي افزود: در حال حاضر 97 مشاور ذيصلاح با اين شركت همكاري مي كنند و در درگاه خدمات الكترونيك سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي و كلينيك كسب و كار نيز مشخصات اين مشاوران ثبت شده است و استان فارس در اين زمينه عنوان نخست كشور را به خود اختصاص داده است.

وي در ادامه با اشاره به فعاليت مراكز خدمات كسب و كار در شهرك هاي فناوري شيراز، لار و آباده گفت: 41 مشاور در دفاتر اين مراكز مستقر هستند.

وي همچنين از همكاري مشاوران براي شناسايي واحد هاي مستعد دانش بنيان شدن خبر داد و گفت: تاكنون 71 واحد مستعد دانش بنيان شدن در سطح شهرك هاي صنعتي استان شناسايي شده كه از اين تعداد 24 واحد نيز دانش بنيان شده اند.

معاون صنايع كوچك شركت شهرك هاي صنعتي فارس نيز در اين جلسه با بيان اينكه مشاوران بازوي اجرايي اين شركت جهت ارائه خدمات به واحدهاي صنعتي هستند، گفت: شبكه سازي بين مشاوران با هدف ايجاد تعامل و همكاري براي ارائه خدمات مطلوب در دستور كار قرار دارد.

سيد محمود قيومي بر بهره گيري از توان مشاوران براي راه اندازي واحدهاي راكد و ارتقاي ظرفيت واحدها تاكيد كرد و گفت: تقويت كلينيك صنعت نيز در برنامه اين شركت قراردارد.

در اين جلسه مشاوران كسب وكار شركت شهرك هاي صنعتي فارس نيز به بيان ديدگاه ها،نظرات و پيشنهادات خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا