با عصبانیت نمی‌توان در کار فرهنگی موفق بود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه با عصبانیت نمی‌توان در کار فرهنگی موفق بود به مسئله عفاف و حجاب در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: این مسائل و برخی رفتارها موجب نخواهد شد که فرهنگ غنی ایران دچار تحول شود.

عبدالحسین کلانتری در نشست معاونان و مدیران فرهنگی منطقه ۶ کشور  با تاکید بر اینکه کار فرهنگی را باید با عطوفت و مهربانی انجام داد، خاطر نشان کرد: با عصبانیت نمی‌توان در کار فرهنگی موفق بود، همان‌گونه که در مسایل تربیتی خانواده نیز برای الگوپذیری فرزندان باید آنها را غرق در محبت کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به تاریخ وتمدن و فرهنگ غنی ایران اشاره کرد و افزود: شهر کاشان نیز سرشار از خاطره‌های تمدنی و اصیل کشور است و فرهنگ و تمدن و سابقه فرهنگی کاشان زبانزد است.

وی با اشاره به اغتشاشات و مسئله عفاف و حجاب در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: ملت و تاریخ ایران قدمت، مولفه‌های آشکار و دلالت‌های منطقی و انسانی دارد که هیچ موقع قابل دستکاری نیست و این مسائل و برخی رفتارها موجب نخواهد شد که فرهنگ غنی ایران دچار تحول شود.

کلانتری با بیان اینکه دانشگاه باید ارتباط تنگاتنگی با تاریخ‌های تمدنی داشته باشد و با استفاده از این ظرفیت‌ها مسیر خود را در راستای حقیقت مشخص کند افزود: دانشگاه کاشان دانشگاه درخشانی بوده و خوش درخشیده و سعی و تلاش مضاعفی در ایام کرونا، اغتشاشات و توجه به مسایل فرهنگی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ ایران هر مولفه تمدنی را بر نمی‌تابد و هرگونه مسایل وارداتی را قبول نمی‌کند افزود: دانشگاه باید ارتباط تنگاتنگی با این تاریخ های تمدنی داشته باشد و با استفاده از این ظرفیت‌ها مسیر خود را در راستای حقیقت مشخص کند.

کلانتری با بیان اینکه باید تحلیل تمدنی و ایده‌آل داشته باشیم ، افزود: این ثبت تحلیل را توجه و تکثیر کنیم چرا که اگر دیدگاه‌ها کلان دیده شود نوع برنامه ریزی‌ها نیز متفاوت خواهد شد. در واقع دانشجو باید این حس راداشته باشد که خود را به عنوان میراث‌دار بوعلی، رودکی، فردوسی و مولوی و ….بداند و این امتداد تمدنی معنادارباشد.

کلانتری با بیان اینکه خیلی از کشورها تاریخ ندارند و تاریخ را می‌سازند و آن را صحنه‌سازی می‌کنند، خاطر نشان کرد: باید بیشتر روی تاریخ و تمدن اسلامی خود کار کنیم چرا که این افق بچه‌ها را باز می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه اساسا ایرانی نمی‌تواند غیر تمدنی و غیر جهانی فکر کند و مقیاس ایرانی، جهانی است ، افزود: این نگاه مهمی است که دانشجویان را بزرگ می‌کند.

به گزارش سیناپرس به نقل از وزارت علوم، کتابی رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست با اشاره به ارائه گزارشی از معرفی دانشگاه، برنامه‌ریزی برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی و کارآفرینی برای دانشجویان را از اهم فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: از آنجا که مهم‌ترین دغدغه فکری جوانان و خانواده‌ها تامین آینده شغلی است دانشگاه سعی کرده تا اهداف و سیاست‌های خود را در راستای مهارت آفرینی و کارآفرینی دانشجویان فراهم کند.

وی ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان را یکی از ساختارهای مهم برای رشد فناوری و نوآوری و اشتغال جوانان منطقه عنوان کرد.

رییس دانشگاه کاشان، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به مسایل فرهنگی کشور افزود: در این راستا دانشگاه کاشان برای مدیریت و برنامه‌ریزی بهتر برنامه‌های فرهنگی، معاونت فرهنگی و اجتماعی را از معاونت دانشجویی مستقل کرده است تا بهتر بتوان در راستای سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی گام برداشت.

کتابی برگزاری اردوی راهیان نور، اردوهای فرهنگی دانشجویی به مشهد مقدس، سفر اربعین، اردوهای جهادی را نمونه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا بتوان با برنامه‌ریزی درست و صحیح روحیه انگیزه و نشاط را در بین دانشجویان فراهم و مشکلات و مسایل فرهنگی را جامه عمل پوشاند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا